responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 95  صفحه : 18

آسيب شناسى مردم آخرالزمان‌

محمود مطهرى نيا

نماى آخرالزمان را از زاويه‌هاى مختلف مى‌توان به تماشا نشست: مناطق جغرافيايى، اماكن خاص، انسان‌ها و طبقه‌هاى مختلف اجتماعى مردم و .... در اين نوشتار به سيماى مردمان در آخرالزمان خواهيم پرداخت و اميد است كه همگى با اطلاع از اين آسيب‌ها بتوانيم به نحوى خطّ مشى زندگى خويش را انتخاب كنيم كه به حداقل آفات مبتلا شويم.

برخى از اين آسيب‌ها مربوط به جنسيت، قشر و طبقه خاصى نمى‌شود كه از آن با عنوان آسيب‌هاى عمومى ياد مى‌كنيم. برخى آسيب‌ها نيز مربوط به جنسيت‌ها و اقشار خاصّى است كه به اختصار به آنان نيز خواهيم پرداخت. پيش از طرح و تبيين آسيب‌ها و آفات ذيل لازم است اين نكته را متذكر شويم كه آسيب‌زدگان و آفت‌پذيرانى كه در مجموعه اين روايات توصيف شده‌اند در چند دسته مى‌گنجند:

شيعيان، مسلمانان و همه مردم جهان.

به عبارت ديگر، برخى از اين آسيب‌ها تنها مربوط به شيعيان مى‌شود برخى مربوط به همه مسلمان‌ها و برخى غير شيعيان را در بر مى‌گيرد؛ علاوه بر آن زمان بررسى و تطبيق نشانه‌ها با شرايط پيرامونى در نتيجه برخى عناوين تحليل تأثيرگذار است؛ براى نمونه آسيب‌هايى كه درباره حاكمان بيان شده درباره نظام شاهنشاهى ايران، و بسيارى از نظام‌هايى كه در حال حاضر در گوشه و كنارر جهان حكومت مى‌كنند مصداقى كامل پيدا مى‌كند، اگرچه درباره ايران پس از انقلاب مصداق پيدا نمى‌كند. فقهاى وهابى مصداق واضحى از فقهاى آسيب زده آخرالزمانند و در مقابل فقهاى متأله و متخلّق شيعه نسبتى با اين تعابير پيدا نمى‌كنند. امّا در ديگر موارد كه آسيب‌هاى عمومى يا مخصوص به جنسيت‌ها و طبقات مختلف اجتماعى بيان شده قابل تطبيق و مقايسه با شرايط و زندگى روزمره ماست تا با دقت در اين روايات و شناسايى آسيب‌هاى مطرح شده در آنها به صيانت و نگاهبانى از خود، خانواده و اطرافيانمان بپردازيم و در ورطه هلاك فتنه‌هاى آخرالزمان نيفتيم.

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 95  صفحه : 18
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست