responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 80  صفحه : 4

از ميان خبرها

پناه‌گاه «روز قيامت» در زير كوه‌هاى قدس‌

اسراييل ساخت پناه‌گاه عظيمى با نام «روز قيامت» را براى حفاظت از رهبران سياسى اين رژيم در برابر حملات هسته‌اى، در زير كوه‌هاى قدس آغاز كرد.

به گزارش «خبرگزارى شبستان»،

اين پناه‌گاه با نظارت «ايهود باراك»، وزير دفاع اين رژيم به طول 2 كيلومتر و عمق ده‌ها مترى زير زمين آغاز شده و تا سال 2011 م. مراحل ساخت آن تكميل مى‌شود.

ايهود اولمرت، نخست وزير اسراييل پس از بازديد پنهانى از اين پناه‌گاه گفت: اين پناه‌گاه به نظر مى‌رسد پايان دنيا است. وى آن را به پناه‌گاه روز قيامت براى رهبران اسراييلى توصيف كرد.

يك روزنامه اسراييلى اعلام كرد: ورود به اين پناه‌گاه 10 دقيقه طول مى‌كشد و مسير راه آن با لامپ‌هاى فلورسنت روشن مى‌شود.

اين روزنامه مى‌افزايد: دالان‌هاى اين پناه‌گاه عرضى بيش از ده متر دارد، به طورى كه دو كاميون مى‌توانند در كنار هم در آنجا حركت كنند.

همچنين در دو طرف دالان اتاق‌هايى براى دستگاه‌ها، ماشين‌ها و شبكه‌هاى تهويه هوا و برق ديده مى‌شود.

پس از طى مسافت دو كيلومترى در عمق تونل، سالن‌هاى متعددى وجود دارد كه ارتفاع آن به ده‌ها متر مى‌رسد. در اين مكان براى صدها نفر اتاق ساخته مى‌شود و مقرّى جداگانه براى مقامات نظامى و سياسى در نظر گرفته شده است.

در اين مكان پله‌هاى اضطرارى براى فرار در نظر گرفته خواهد شد كه تونل را به وسيله معبرى زيرزمينى به دفتر نخست وزير- كه به زودى در اين مكان ساخته مى‌شود- مرتبط خواهد كرد.

افزايش فعاليت فرقه انحرافى دراويش‌

تأسيس خانقاه «دراويش ذهبيه احمديه» طى دو سال گذشته در دزفول معضلات فرهنگى و سياسى جدّى پديد آورده است.

به گزارش «رجانيوز»، اين خانقاه كه از سوى صوفيه دزفول در ابتداى ورودى شهر ساخته شده، اعتراض گسترده و دامنه دار اقشار مؤمن و مذهبى دزفول را در پى داشته است.

با اين حال، تعلل برخى مسئولان مذهبى اين شهرستان در برخورد جدّى با اين مسئله، به واسطه عدم آشنايى كافى با پيشينه و خطرات عميق ناشى از فعاليت اين فرقه، باعث گستاخى دراويش در ساخت سريع‌تر مجموعه‌هاى ديگرى مانند «خانقاه مخصوص زنان» شده است.

اختلاف بين نيروهاى مذهبى شهر و تمركز كليه نيروهاى فرهنگى شهر بر اين مسئله، از ديگر تبعات منفى آن طى سال‌هاى اخير بوده است.

تبيلغات براى خروج از اسلام‌

چندى پيش تمامى اعضاى يك خانواده در «شهرك نور» در بزرگراه نيايش، در شب شهادت يكى از امامان شيعه (ع) با برگزارى مراسم جشنى توسط كشيش بهروز به دين مسيحيت گرويدند.

شخصى به نام «بهروز فانجانى» معروف به «كشيش بهروز»، كه گويا قبلًا طلبه حوزه علميه بوده و به قول خودش درس قديم خوانده است، به عنوان كشيش مسيحى، اقدام به جذب جوانان در سطح تهران مى‌نمايد.

به گزارش «نوسازى»، اين فرد در حال حاضر به جذب جوانان «شهرك اكباتان» پرداخته و جلساتى را به‌طور محرمانه در خانه‌هاى شهرك برگزار مى‌كند.

كار اين فرد جداكردن جوانان از دين مبين اسلام و گرايش آنان به مسيحيت است.

طرح قبايل بعثى براى بوش‌

قبايل سنى وابسته به صدام در پروسه‌اى خطاب به رئيس جمهور آمريكا يادآور شده‌اند: «پدر شما وقتى در سال 91 ميلادى اوضاع عراق را به سود شيعيان ديد، بلافاصله دست ارتش صدام را براى قلع و قمع آنها باز گذاشت، شما نيز بايد چنين عمل مى‌كرديد و اجازه نمى‌داديد امپراطورى شيعيان و خطر ايران بر منطقه شكل بگيرد».

به گزارش سايت جهان، ابعاد تازه‌اى از مذاكرات پنهانى هيأت نمايندگى آمريكا با برخى از عشاير بعثى در عراق منتشر شد.

يك مقام امنيتى عراق در اين باره گفت: در جريان سفر اخير بوش به عراق يك هيأت عالى‌رتبه از سوى بوش با برخى از سران عشاير مرتبط با حزب بعث ديدار و گفت‌وگو داشتند.

در اين ديدارها كه در گزارش آمريكايى‌ها از آن به گفتگو با سران عشاير سنى عراق نام برده شده است، آمريكا به اين گروهك كه از وابستگان و اقوام حزب بعث هستند، اطمينان داد به هيچ عنوان اجازه نمى‌دهد يك حكومت يك جانبه گراى شيعه در عراق فعلى و آينده پا بگيرد.

گزارش منابع امنيتى عراق حاكى است گروه‌هايى كه آمريكايى‌ها با آنها مذاكره كرده‌اند، در اغلب حوادث تروريستى 4 سال اخير در عراق نقش اصلى را داشته‌اند و حتى تعداد بسيارى از نيروهاى آمريكايى را نيز كشته‌اند.

اين مقام امنيتى عراق افزود: در اين مذاكرات نقش آمريكا در تحويل برخى سلاح‌ها به تروريست‌ها نيز فاش شده است و نماينده ارتش آمريكا به صراحت اعلام كرد: ما تحمل يك دولت شيعه در عراق را نداريم.

اين مذاكرات فشرده كه از آن فيلم ويدئويى نيز تهيه شده است، معامله‌اى پنهان براى بازگشت بعثى‌ها به قدرت، محدود شدن قدرت شيعيان و حضور پايدارتر و بدون تلفات ارتش آمريكا در عراق را به دنبال داشته است.

نكته اساسى در حين اين مذاكرات، تقديم پروسه‌اى به رئيس‌جمهور آمريكاست كه در آن سران عشاير وابسته به حزب بعث به بوش گفته‌اند ما نه تنها از جانب يك گروه خاص و عشيره‌هاى وابسته به صدام با شما سخن نمى‌گوييم بلكه بسيارى از كشورهاى عربى‌

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 80  صفحه : 4
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست