responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 78  صفحه : 8

از ميان خبرها

تبليغ وهابيت در سيستان‌

به گزارش شيعه نيوز به نقل از مبارزين، روزنامه‌هاى مبلغ وهابيت كه داراى تصاوير مستهجن يا تحريك‌كننده قومى و سياسى و نيز تبليغ وهابيت است، بدون مشكل خاصى در سطح شهرهاى استان‌هاى شرقى به ويژه سيستان و بلوچستان توزيع مى‌شود.

اين در حالى است كه روزنامه‌هاى رسمى و كثيرالانتشار كشور خيلى دير به اين شهرها مى رسند.

همچنين فعاليت گروه‌هاى مبلغ دينى وهابيت از پاكستان در دو استان شرقى كشور و به شدت افزايش يافته است.

جنگ شديد و بى امان عليه شيعيان!

به گزارش خبرگزارى براثا رهبر سپاه عمر تأكيد كرد كه شيعيان عراق دشمنان حقيقى ما هستند و اوشخصا بسيارى از شيعيان را به قتل رسانده است.

او شيعيان را با عبارات زشتى توصيف كرد و خواستار نابودى كامل شيعيان به منظور نجات جامعه از لوث وجود آنان شد.

وى كه 37 سال دارد و ترجيح مى‌دهد با كنيه «ابوسرحان» معرفى گردد در گفت‌وگو با خبرنگار واشنگتن پست خود را هماهنگ كننده ميان تشكيلات القاعده و سپاه عمر توصيف كرد. ولى برخى از ساكنان العامريه كه سپاه عمر عموماً در آنجا متمركز هستند خاطرنشان كردند. او خود فرمانده اين سپاه است. شايان ذكر است سپاه عمر توسط ابومصعب زرقاوى برمى‌شمرد تاسيس شده است.

پورنوگرافى به جاى سينما

به گزارش فارس به نقل از روزنامه يو. اس. اس تودى به گفته سعد سمير مدير سينمايى در بغداد، سقوط دولت صدام حسين و حمله آمريكا به عراق نه تنها خشونت كه مسائل غيراخلاقى را نيز در اين كشور ترويج داد، اكثر سينماهاى بغداد هم‌اكنون فيلم‌هاى غيراخلاقى و پورنوگرافى نشان مى‌دهند و اين در حالى است كه برخى ديگر از سينماها در بمباران‌ها از بين رفته‌اند.

بنابراين اين گزارش وى افزود: صنعت سينمايى در بغداد و سراسر عراق برباد رفته است.

فتواى علماى سعودى براى انهدام ضريح سيدالشهدا!

سايت عراقى نهرين از فتواى برخى مفتيان سعودى براى انهدام ضريح مبارك امام حسين (ع) و زينب كبرى (س) خبر داد.

اين سايت با اشاره به شادى برخى گروه‌هاى سلفى از دو تعرض پياپى به حرم عسكريين (ع) نوشت: به تازگى شهرهاى عربستان سهودى شاهد نسخه‌هايى از فتاواى علماى وهابى و توزيع آنها بوده‌اند كه خواستار انهدام ضريح‌ها و قبور شده و از آنها به عنوان نشانه شرك و بت‌پرستى ياد كرده‌اند!

از همين رو، طلاب مدرسه «محمد بن سعود» طى دو ماه گذشته و يك هفته پس از انفجار مرقد سامرا، تشكيل گروهى از طلاب داوطلب براى ترويج اين فتاوا در تعطيلات تابستان را آغاز كرده‌اند.

شيخ عبدالرحمن براك، شيخ ممدوح الحربى، دكتر ناصر العمر، ابن جبرين، دكتر سفر الحولى، همچنين مفتى وهابى كويتى حامد العلى، از جمله مفتيانى هستند كه چنين فتاوايى صادر كرده‌اند.

كار اين گروه در سايت‌هاى اينترنتى و دوره‌هاى تابيستانى طلاب براى تشكيل گروه مشابهى در كشورهاى حاشيه خليج‌فارس و بقيه دولت‌هاى عربى صورت مى‌گيرد.

ضريح‌هاى ديگرى كه اسم آنها براى نابودى و پاكسازى مسلمانان از آثار شرك نام برده شده، ضريح حضرت زينب (س) در شام و ضريح سيدالبدوى در مصر است.

گفته مى‌شود، مكتب وعظ و ارشاد وابسته به دانشكده امام بن سعود وهابى به ترويج فتواهاى ابن حبرين، ناصرالعمر، سفرالحولى، بارك و الحربى و علماى ديگر وهابى براى نابودى ضريح‌ها و مرقدهاى مقدّس پرداخته است. عوامل اين مكتب تاكنون در ده‌ها عمليات وهابيون تكفيرى در شهرهاى عراق كه به نابودى و انفجار مرقدهاى اوليا و فرزندان رسول اكرم (ص) منجر شده، دست داشته‌اند. اين گزارش‌ها حدود چهارماه است كه در اختيار نيروهاى امنيتى عراق قرار گرفته و بسيار موثق به نظر مى‌رسد، امّا آنچه اين گزارش‌ها را جدى‌تر مى‌كند، كشف تجهيزات امنيتى در استان كربلا و نيز تجهيزات موشكى از نوع گراد است كه دو هفته پيش به سوى مركز اين شهر از منطقه الوند در 25 كيلومترى شهر نشانه گرفته شده است. همچنين نقشه‌هاى تروريستى براى تجاوز به ضريح امام حسين (ع) و حضرت عباس بن على (ع) كشف شده است.

اعطاى نشان شواليه به سلمان رشدى (مرتد) نشان تداوم جنگ‌هاى صليبى‌

آيت‌الله سبحانى، از اساتيد محترم حوزه علميه قم، اعطاى لقب «شواليه» به سلمان رشدى (مرتد) از نوعى هستند براى جامعه جهانى مسلمانان هست كه تداوم‌

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 78  صفحه : 8
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست