responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله استفتاآت نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 98
بلي در صورت خطاء محض اگر قتل يا جرحي كه ديه آن به مقدار يك بيستم ديه قتل يا بيشتر است با بينه ثابت شود نه با اقرار قاتل و جارح، ديه آن به عهده عاقله قاتل و جارح است .

سؤال 321 ما هو الحكم الشرعي في الانضمام الي مخابرات الحكومات الظالمه ؟ و هل المال الماخوذ منها يكون حلالا؟ كيف يتصرف المؤمنون مع هولاء الجواسيس ؟ (اخوانكم من القطيف)

جواب : لايجوز العمل في الاجهزة و المؤسسات الظالمه و يحرم اخذ الاجرة عليه الالمن يريد الدفاع عن الاسلام و الحق بشرائطه المعينه . [ س - آيا استخدام در دستگاههاي امنيتي حكومتهاي ظالمه جايز است ؟ و اجرتي كه در مقابل، دريافت مي‌شود حلال مي‌باشد؟ وظيفه مومنين در برخورد با جواسيس ذكر شده چيست ؟

ج - به طور كلي كار كردن در هر سازمان و دستگاه حكومت هاي جائر و ظالم جائز نيست دريافت پول بابت آن نيز حرام است مگر براي كساني كه در شرائط خاصي به منظور حمايت از اسلام و حق، بخواهند در مؤسسات ذكر شده كار كنند.]

سؤال 322 مقصود از كافر حربي كه در ابواب مختلفه فقه، احكامي دارد چيست ؟ آيا شخص كافر است يا دولت كفر؟ و اگر دولت باشد مقصود دولت كافري است كه در حال جنگ با دولت اسلامي است يا اگر امكان و زمينه هاي جنگ را از نظر قدرت و سلاح جمع كرده است حربي مي‌باشد؟ و اگر دولت كافري جزء دول غيرمتعهدها باشد حربي به حساب مي‌آيد يا نه ؟ مراد از آن را توضيح فرماييد.

جواب : هر كافري كه در پناه اسلام و مسلمين نباشد اصطلاحا حربي است و با كفار حربي هم اگر بر حسب مصالح اسلام و مسلمين قراردادها و تعهداتي داشته باشيم بايد رعايت شود.

سؤال 323 حكومة او دولة تقوم بتقوية شوكة الكفار ضد المسلمين بالمال و السلاح فهل تعتبر محاربة للاسلام ؟ (جماعة الاخوة المومنين في الكويت)

جواب : المعين للمحارب في جهة الحرب محارب .
نام کتاب : رساله استفتاآت نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 98
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست