responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله استفتاآت نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 30

سؤال 48 استعمال كردن گردن بندهايي كه مزين به نام الله يا اسامي شريفه پيامبر6 و ائمه اطهار(ع) و يا آرم جمهوري اسلامي است براي زنها با توجه به حالات جنابت، حيض و نفاس و بي وضو بودن آنان، جايز است يا نه ؟ و آيا آرم، حكم كلمه الله را دارد؟

جواب : اگر بدون وضو تماس نگيرند و كاري كه مستلزم هتك حرمت است انجام ندهند اشكال ندارد و آرم جمهوري اسلامي حكم كلمه الله را دارد.

سؤال 49 در فرض بطلان وضو و غسل به آبي كه بر خلاف دستور سازمان آب دولت اسلامي منشعب شده اگر جاهل به حكم يا موضوع يا هر دو باشد و مدتي چنين عمل مي‌نموده است تكليف نمازها و غسل و وضويش چيست ؟

جواب : اگر متوجه غصبيت نبوده وضو و غسل باطل نيست .

سؤال 50 افرادي روي بدن خود اسم جلاله يا كلماتي از قرآن را، حك كرده اند به شكلي كه مثل جزء بدن حساب مي‌شود آيا ازاله آنها از بدن، واجب است هر چند حرجي و مشكل باشد؟ و آيا بايد دائما و فورا با طهارت از حدث اصغر و اكبر بشوند يا نه ؟ و آيا مس آنها در مورد چنين شخصي صادق مي‌باشد و بدون طهارت، جايز است يا نه ؟

جواب : بنابر احتياط واجب در صورت امكان بايد ازاله نمايند و در صورت عدم امكان اختيارا بدون طهارت باقي نمانند.

سؤال 51 الف - آيا توقف و ماندن زن مستحاضه متوسطه و كثيره در مسجدالحرام و مسجد النبي براي عبادت و غيره بدون غسل استحاضه جايز است يا نه ؟

ب - و در صورتي كه براي نماز واجب خود غسل كرده باشد آيا با همان غسل مي‌تواند طواف و نماز آن را انجام دهد يا نه ؟ و بر فرض لزوم غسل مستقل براي طواف آيا براي نماز آن نيز بايد مستقلا غسل نمايد يا همان غسل طواف كفايت مي‌كند؟

ج - و در هر صورت اگر وقت براي طواف واجب وسعت داشته باشد آيا مي‌تواند در حال استحاضه قليله يا كثيره و متوسطه با انجام وضو و غسل و ساير كارهاي زن مستحاضه طواف واجب را بجا آورد يا بايد صبر كند تا پاك شود؟
نام کتاب : رساله استفتاآت نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 30
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست