نام کتاب : موعود اديان نویسنده : منتظري، حسينعلي جلد : 1 صفحه : 139
نامبرده سپس براي اثبات زنده بودن حضرت مهدي (عج) با استدلال
عقلي ميگويد:
"مصلحت و فلسفه زنده بودن حضرت عيسي (ع) و نزول او
هنگام ظهور حضرت مهدي و اقتدا به آن حضرت در نماز
- كه در روايات زيادي ذكر شده - اين است كه اهل كتاب،
پيامبراسلام 6 كه خاتم پيامبران است را تصديق كرده و به
او ايمان بياورند و همه مردم جهان مسلمان شوند.
و مصلحت زنده بودن دجال با آنكه كارش افساد و تفتين
است و حتي - بنابر آنچه گفته شده - ادعاي خدايي نيز
ميكند، اين است كه مردم آزمايش شوند و با بصيرت حق را
از باطل بازشناسند و به آن رو آورند و هنگام ظهور حضرت
مهدي (عج) دنيا پر از عدل و قسط گردد.
پس در حقيقت زنده بودن حضرت عيسي (ع) و دجال جنبه
مقدمي دارد و به منزله فرع است، و هنگامي كه فرع زنده باشد
اصل كه حضرت مهدي (عج) است به طريق اولي بايد زنده
باشد...".[1]
دوم : طول عمر و غيبت حضرت مهدي (عج) در روايات اهل سنت
روايات وارد شده در كتب حديث شيعه در اين زمينه به حد تواتر
است و نيازي به نقل آنها نيست، و صرفا به روايات وارد شده در كتب
روايي اهل سنت اكتفا ميشود:
[1] غاية المرام، چاپ قديم، باب 124 از فصل آخر كتاب، ص 712 .
نام کتاب : موعود اديان نویسنده : منتظري، حسينعلي جلد : 1 صفحه : 139