responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : درسهايي از نهج البلاغه نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 482
رسول الله 6 دنانير فتقاضاه فقال 6 يا يهودي ما عندي ما اعطيك" يك نفر يهودي اهل مدينه از پيغمبراكرم 6 چند دينار طلبكار بود، آمد و دينارهايش را مطالبه كرد، حضرت فرمود: اي يهودي من الان پولي ندارم كه قرض تو را بدهم .

در اينجا تذكر يك نكته لازم است كه برادران و خواهران مسلمان بايد به آن توجه كنند، ما پيرو پيامبري هستيم كه چند دينار به يك نفر يهودي بدهكار بود و نداشت كه بدهي خودش را به آن يهودي بدهد مع ذلك پيغمبراكرم 6 شخصيتش را حفظ كرد و حرفش را هم زد; و يا يك عده مسلمان فقيري كه حتي جا هم نداشتند و در صفه مسجد زندگي مي‌كردند، از اسلام دفاع كردند، تا جايي كه با قدرت ايمان دو ابرقدرت دنياي آن روز يعني كشور روم و ايران را به زانو در آوردند.

برادران و خواهران پس از انقلاب كمبودهايي پيدا شده كه اينها ناشي از انقلاب است، باز هم خدا را شكر كنيد كه لوازم اوليه زندگي را داريد; من به ياد دارم وقتي كه متفقين ايران را اشغال كردند با اين كه ايران چند ساعتي بيشتر در جنوب و شمال جنگ نكرد، متفقين كه آمدند، در اين شهر قم من كه يك طلبه بودم شايد براي خريدن يك قرص نان دو سه ساعت در دكان نانوايي معطل بودم و تازه آن ناني را كه به ما مي‌دادند همه چيز داشت غير از گندم و اصلا قابل خوردن نبود، اما حالا با اين كه بيش از پانزده ماه است جنگ به ما تحميل شده و ما در جبهه جنوب و غرب گرفتار جنگ هستيم و از آن طرف هم ابرقدرتها ما را تحريم اقتصادي كرده اند، بحمدالله لوازم اوليه و ضروريات زندگي را داريم، لذا توصيه مي‌كنم كه كمبودها شما را از صحنه به در نكند.

بالاخره شخص يهودي گفت : "اني لا افارقك يا محمد حتي تقضيني" من شما را رها نمي كنم تا چند ديناري را كه به من بدهكاري بدهي . "فقال : اذا اجلس معك" پيغمبراكرم 6 فرمود: من ندارم چه كنم، حالا كه مي‌گويي رهايت نمي كنم من هم با تو اينجا مي‌نشينم، "فجلس معه" پيغمبراكرم 6 همان جا نشست . "حتي صلي
نام کتاب : درسهايي از نهج البلاغه نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 482
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست