responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : احكام و مناسك حج نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 98
سعي و پيش از تقصير از روي علم و عمد با زن خود نزديكي نمايد عمره او صحيح است ; ولي كفاره بر او واجب مي‌شود. و اگر پيش از سعي نزديكي كند عمره او باطل مي‌شود و بايد كفاره بدهد; و بنابر احتياط عمره را تمام كند و يك ماه در مكه بماند و بعد به يكي از ميقاتها برود و از آنجا براي عمره مفرده احرام ببندد و عمره را اعاده نمايد. و كفاره در عمره مفرده مانند كفاره در عمره تمتع است به تفصيلي كه گذشت .[1]

(مسأله 220) در مسائلي كه گذشت فرقي نيست بين اينكه نزديكي در جلوي زن باشد يا عقب، زن دائم باشد يا متعه، مني خارج شود يا نشود.

(مسأله 221) اگر با زن ديگري غير از زن خود زنا كند يا اشتباها با او نزديكي كند، حكم آن مانند نزديكي با زن خود مي‌باشد; بلكه ظاهرا لواط با مرد هم همين حكم را دارد.

(مسأله 222) در همه مسائلي كه گذشت كسي كه نزديكي كرده مرتكب گناه شده و بايد علاوه بر كفاره از عمل خود استغفار كند.

(مسأله 223) اگر در احرام حج يا عمره با زن خود از روي غفلت و فراموشي يا ندانستن مسأله نزديكي كند، عمره و حج او صحيح است ; هر چند پيش از وقوف به مشعر و پيش از سعي باشد. و كفاره نيز واجب نيست .

(مسأله 224) اگر در احرام حج يا عمره از روي علم و عمد با زن خود بدون دخول نزديكي كند بايد استغفار نمايد; و كفاره آن بنابر احتياط يك شتر است مطلقا، هر چند مني خارج نشود. ولي عمره و حج او صحيح است ; هر چند پيش از وقوف به مشعر و پيش از سعي باشد.

[1] به مسأله «216» مراجعه شود.
نام کتاب : احكام و مناسك حج نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 98
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست