نام کتاب : احكام و مناسك حج نویسنده : منتظري، حسينعلي جلد : 1 صفحه : 106
ندارد; همچنين براي مقاصد عقلايي ديگر مانند استفاده از خواص نگين آن يا حفظ آن
از گم شدن يا شمردن شوطهاي طواف با آن مانعي ندارد.
(مسأله 257) در استعمال انگشتر به قصد زينت، كفاره ثابت
نيست ; هر چند اولي و احوط ذبح يك گوسفند است .
زينت كردن و پوشيدن زيور
دوازدهم از محرمات احرام "زينت كردن و پوشيدن زيور" براي زن
است .
(مسأله 258) جايز نيست زن در حال احرام خود را زينت كند و
يا زيورهايي را به قصد زينت بپوشد; بلكه بنابر احتياط واجب از آنچه
زينت است اجتناب نمايد، هر چند به قصد زينت نباشد. ولي
زيورهايي را كه پيش از احرام عادت به پوشيدن آنها داشته لازم نيست
براي احرام بيرون آورد; لكن بايد آنها را بپوشاند و به هيچ مرد حتي به
شوهر خود آنها را نشان ندهد.
(مسأله 259) بر مرد و زن در حال احرام حرام است به قصد
زينت حنا ببندند; بلكه اگر حنا بستن زينت باشد بنابر احتياط واجب
بايد از آن اجتناب كنند، هر چند به قصد زينت نباشد. ولي اگر زينت
نباشد و براي معالجه و درمان از آن استفاده كنند مانعي ندارد.
(مسأله 260) حنا بستن پيش از احرام به هر قصد باشد مانعي
ندارد; ولي اگر اثر و رنگ آن تا زمان احرام باقي ميماند خوب است آن
را ترك كنند، بلكه احوط است .
(مسأله 261) در زينت كردن و استعمال زيور آلات و حنا بستن
كفاره ثابت نيست ; هر چند اولي و احوط ذبح يك گوسفند است .
نام کتاب : احكام و مناسك حج نویسنده : منتظري، حسينعلي جلد : 1 صفحه : 106