نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 455
هفت شوط سعى مىكنى كه ابتدا به صفا مىكنى و ختم به مروه و
فرقى كه هست آنست كه در اين افعال قصد حج مىكنى حج اسلام حج تمتع قربة إلى اللَّه
تعالى و چون سعى را تمام كردى محل مىشوى از هر چه احرام از آن گرفته بودى مگر
زنان
طواف النّساء
(ثمّ ارجع إلى البيت و
طف به اسبوعا و هو طواف النّساء ثمّ صلّ ركعتين عند مقام ابراهيم 7 او
حيث شئت من المسجد و قد حلّ لك النّساء و فرغت من حجّك كلّه الّا رمى الجمار و
احللت من كلّ شىء احرمت منه)
ديگر طواف نساء است پس
رجوع كن به خانه كعبه و هفت شوط طواف كن و اين طواف نساء است پس دو ركعت نماز نزد
مقام ابراهيم 7 يا در هر جائى از مسجد الحرام كه خواهى به جا آورى و
زنان نيز بر تو حلال مىشوند و از افعال حج فارغ مىشوى مگر از رمى جمار، و حلال
مىشود بر تو محرمات احرام همه مگر از صيد كه حرمتش به اعتبار حرمست نه احرام كه
اگر از حرم بيرون رود جايز است او را صيد كردن و اين عبارت نيز عبارت صحيحه معاوية
بن عمار است
الرّجوع إلى منى
(و لا تبت ليالى
التّشريق الّا بمنى و ان بتّ فى غيرها فعليك دم شاة لكلّ ليلة و ان خرجت اوّل اللّيل
من منى فلا ينتصف اللّيل الّا و أنت بمنى او قد خرجت من مكّة الّا ان تكون فى شغل
من طوافك و سعيك و اصبحت بمكّة فلا شىء عليك و ان خرجت بعد نصف اللّيل فلا
نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 455