responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جهاد النفس وسائل الشیعة ت افراسیابی نویسنده : شیخ حر عاملی    جلد : 1  صفحه : 153

316- امام باقر 7 روايت كند كه امير المؤمنين 7 فرمود: آگاه باشيد كه هر كس در باره خود با مردم به انصاف رفتار كند خداوند چيزى جز عزّت و سر بلندى به او نمى‌افزايد.

317- امام صادق 7 فرمود: سه كس هستند كه در روز قيامت نزديكترين كسان به خداوند مى‌باشند تا زمانى كه خداوند از حساب مردمان فارغ شود: يكى كسى كه قدرت و توانايى‌اش او را در حال خشم به سوى ستم نمودن به زير دستانش نمى‌خواند و ديگرى كسى كه بين دو نفر رفت و آمد مى‌كند ولى حتّى به اندازه يك دانه جو به يكى از آن دو بر عليه ديگرى تمايل پيدا نمى‌كند و ديگرى كسى كه حق را مى‌گويد خواه به نفع او يا بر ضرر او باشد.

318- امام صادق 7 روايت كند كه رسول خدا 6 فرمود: مؤمن حقيقى كسى است كه به فقير كمك مالى كند و در باره خود با مردم به انصاف رفتار كند.

319- امام سجّاد 7 روايت كند كه رسول خدا 6 همواره در آخر خطبه‌اش مى‌فرمود: خوشا به حال كسى كه اخلاقش پاكيزه و خوى و طبيعتش پاك و باطنش با صفا و ظاهرش نيكو باشد و زيادى از مالش را انفاق كند و از زياد سخن گفتن خوددارى كند و در باره خود با مردمان منصفانه بر خورد كند.

320- امام صادق 7 فرمود: كيست كه چهار چيز را در برابر چهار خانه در بهشت بر من ضمانت كند؟ انفاق كن و از فقر نترس، و سلام را آشكارا بر زبان آور، و جدال را ترك كن اگر چه حق با تو باشد، و در باره خودت با مردم به انصاف رفتار كن.

321- يوسف بزّاز گويد: از امام صادق 7 شنيدم كه مى‌فرمود: هرگز دو نفر با يك ديگر در كارى به خصومت بر نخاسته‌اند كه يكى در مورد ديگرى جانب انصاف را رعايت كند و او نپذيرد جز اينكه خداوند شخص منصف را بر ديگرى چيره مى‌گرداند.

322- امام باقر 7 فرمود: به راستى كه براى خداوند بهشتى هست كه جز سه كس به آن بهشت داخل نشوند يكى از آنان كسى است كه در مورد خود به حقّ حكم كند.

323- امام صادق 7 فرمود: آيا به تو در مورد سخت‌ترين چيزهايى كه خداوند بر بندگانش واجب ساخت خبر دهم؟ منصفانه رفتار كردن در باره خود با مردمان و يارى رساندن به برادران‌

نام کتاب : جهاد النفس وسائل الشیعة ت افراسیابی نویسنده : شیخ حر عاملی    جلد : 1  صفحه : 153
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست