responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جهاد النفس وسائل الشیعة ت افراسیابی نویسنده : شیخ حر عاملی    جلد : 1  صفحه : 103

فرمان داده است غائب نبيند.

167- ابو حمزه ثمالى گويد: امام باقر 7 به من فرمود: زمانى كه وفات پدرم امام سجّاد 7 فرا رسيد مرا به سينه خود چسباند و فرمود: اى پسركم! بر حق صبر كن اگر چه تلخ باشد تا خداوند پاداش تو را بدون حساب و به طور كامل دهد.

168- امير المؤمنين 7 فرمود: صبر دو گونه است: صبر نمودن بر آنچه كه دوست مى‌دارى و صبر نمودن بر آنچه كه آن را ناپسند مى‌شمرى. سپس فرمود:

همانا دوست پيامبر اكرم 6 كسى است كه خداوند را اطاعت كند اگر چه قرابت و خويشاوندى‌اش دور باشد و همانا دشمن پيامبر اكرم 6 كسى است كه خداى را نافرمانى كند اگر چه خويشاوندى‌اش نزديك باشد.

169- امير المؤمنين 7 فرمود: چقدر بين دو عمل فاصله است يكى عملى كه لذّتش مى‌رود و عاقبت بدش باقى مى‌ماند و ديگرى عملى كه سختى آن مى‌رود و پاداشش مى‌ماند.

170- امير المؤمنين 7 فرمود: از ارتكاب معصيتهاى الهى [حتّى‌] در نهان خوددارى كنيد زيرا آن خدايى كه شاهد است خود نيز حاكم است.

171- امير المؤمنين 7 فرمود: خداوند پاداش را بر طاعتش نهاد و كيفر را بر معصيتش تا بندگانش را از خشم و عقوبت خود دور سازد و آنان را به سوى بهشت تشويق و تحريص گرداند.

172- امير المؤمنين 7 فرمود: بر حذر باش از اينكه خداوند تو را در هنگام معصيتش ببيند يا در هنگام طاعتش تو را نيابد اگر چنين باشى از زيانكاران خواهى بود پس هر گاه توانايى مى‌يابى، بر انجام طاعت خدا توانا شو و هر گاه ناتوان مى‌شوى، از ارتكاب معصيت خدا ناتوان شو.

173- مردى نزد امام صادق 7 آمد و عرض كرد: اى فرزند رسول خدا! مرا سفارشى فرما. حضرت فرمود: در جايى كه خداوند تو را فرمان داده غائبت نبيند و در جايى كه نهى فرموده حاضرت نيابد. عرض كرد: بيش از اين برايم بگو.

حضرت فرمود: بيش از اين چيزى نمى‌يابم.

174- امام باقر 7 از پدران بزرگوارش روايت كند كه رسول خدا 6 فرمود: آنگاه كه روز قيامت بر پا مى‌شود ندا دهنده‌اى از جانب خدا ندا در مى‌دهد كه: كجايند اهل صبر؟

پس جماعتى از مردم بر مى‌خيزند و گروهى از فرشتگان به استقبال آنان مى‌آيند

نام کتاب : جهاد النفس وسائل الشیعة ت افراسیابی نویسنده : شیخ حر عاملی    جلد : 1  صفحه : 103
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست