پنجم آن كه اگر بر
سر مو نداشته باشد پاكى را بر سر بگرداند و بر سر بگذارد.
ششم آن كه موى را
در منى دفن كند.
هفتم آن كه بعد از
مو ازاله كردن ناخن بچيند و سبيل بگيرد و بعد از فارغ شدن از افعال ثلثه مناسك منى
حلال مىشود به او جميع آن چه به او حرام شده بود مگر زن و بوى خوش.
فصل چهارم در
بيان باقى افعال حجّ
چون مناسك منى
را به جا آورد واجب است كه به مكّه مراجعت نمايد بجهت به جا آوردن پنج امر و آن
طواف حجّ و دو ركعت نماز آن و سعى ما بين صفا و مروه و طواف نسا و دو ركعت نماز آن
و چون سه امر اوّل را بفعل آورد بوى خوش برو حلال مىشود امّا زن وقتى حلال مىشود
كه طواف نسا را با دو ركعت نماز آن به جا آورد و واجب است كه آن پنج امر را به
ترتيبى كه مذكور شد بفعل آورد.
و جميع آن چه
در طواف عمره و سعى آن مذكور شد از امور واجبى و سنّتى در اين دو طواف و سعى معتبر
است و فرق همين در نيّت است.
پس در طواف حجّ
نيّت چنين كند كه طواف حجّ اسلام حجّ تمتّع مىكنم از براى آن كه واجب است تقرّب
به خدا و در طواف نساء نيّت چنين كند كه طواف نساء
[1] سر تراشيدن از براى كسى كه اوّل حجّش باشد بلكه
مطلقا احوط است صدر دام ظلّه
نام کتاب : جامع عباسی - طبع قديم نویسنده : شيخ بهائى جلد : 1 صفحه : 130