اگر امام رضا 7 طبق ادّعاى شما- امام بود، پس بايد
او امام كاظم 7 را غسل داده باشد، و حال آنكه در اين اخبار آمده است
حضرت موسى بن- جعفر عليهما السّلام را ديگرى غسل داده است.
ولى دليل آنها، براى ما
كامل نيست، زيرا امام صادق 7 با كلام خود، در واقع از اينكه غير امام،
امام را غسل دهد نهى كرده است، حال اگر غير امام، مرتكب اين نهى بشود و امام را
غسل دهد، امامت امام بعدى را باطل نمىكند، و امام صادق 7 نفرمودهاند:
امام كسى است كه امام قبلى را غسل بدهد، در نتيجه تمسّك آنان به اين خبر، باطل
مىشود.
شرح: «تغسيل و تجهيز
امام، حقّ امام پس از اوست و اگر ديگرى اقدام به اين كار كرد در صورت بودن و حضور
امام مرتكب خطا شده است، و نه اينكه نميتواند و قدرت آن را ندارد».
مطلب ديگر اينكه: در
بعضى از اين اخبار آمده است كه امام رضا 7 پدر خود امام كاظم 7 را غسل دادند، بگونهاى كه بر حاضرين- مگر بعضى از افراد كه مطّلع بودند-
مخفى مانده و واقفىها منكر اين مطلب نيستند كه امام