responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 69

قرار گرفتن در معرض «الگوى ايده‌آل سفيد پوست» در رسانه‌ها، ممكن است براى زنان غيرسفيد پوست كه نمى‌توانند خود را با آن الگوى ايده‌آل تطبيق دهند، مضر باشد. تحقيقاتى كه نشان دهنده يك رابطه منفى بين قرار گرفتن در معرض شوهاى تلويزيونى و عزت نفس در جوانان آمريكايى آفريقايى‌اند اين احتمال را تأييد مى‌كنند.

همچنين جا انداختن دامنه خيلى محدود از سنين مطلوب، ممكن است داراى اثر دفعى بر توانايى زنان براى موفقيت و پيشرفت در محيط كارى باشد. اگر زنان براى تطابق بيشتر با الگوهاى ايده‌آل زيبايى، بكوشند كه جوان به نظر بيايند، شايستگى و توانمنديشان تحت الشعاع ظاهر جوانشان قرار مى‌گيرد. اين بن‌بست دو سويه، در اطلاعات سى. دونكن‌[1] و لورتو[2] (2004)، قابل رؤيت بود. در تحقيق آن‌ها، مردان و زنان هر دو گفته بودند كه تبعيض سنى به خاطر خيلى جوان بودن را تجربه كرده‌اند، اما زنان، بيشتر از مردان احتمال مى‌دادند كه اين تبعيض به طور خاص به ظاهر جوان آن‌ها مربوط بوده باشد. (حال آنكه جوانى خصوصيت ديگرى را هم به همراه دارد مانند كمى تجربه)

2- تأثير بر جامعه‌

علاوه بر پيامدهاى جدى كه در قبل مطرح شد، «ايجاد كردن ديدگاه جنسى در مورد دختران»، پيامدهاى منفى متعدد ديگرى براى جامعه و اعضاى آن (پسران، مردان و زنان) دارد كه دختران را به صورت غيرمستقيم تحت تأثير قرار خواهد داد. مؤسسات فرهنگى نيز، مانند مدارس و محيطهاى كارى، ممكن است تحت تأثير قرار بگيرند. مهم‌تر از آن، نگرش‌ها و انتظارات اجتماعى عمومى درباره تمايلات جنسى و جنسيت، ممكن است به خاطر «ايجاد كردن ديدگاه جنسى» در رسانه‌ها، به شكل مشكل‌زايى تغيير پيدا كنند. «ايجاد كردن ديدگاه جنسى»، بطور پيوسته و در حال افزايش باشد، ممكن است مشكلات مبرم اجتماعى كه به طور نامتناسب دختران را به صورت مستقيم و غير مستقيم به شكل خشونت عليه زنان و دختران، استثمار جنسى دختران، اشكال پورنوگرافى و روسپيگرى تحت تأثير قرار مى‌دهند، همچنان باقى بمانند و يا حتى افزايش يابند. بعضى از اين پيامدها در بخش‌هاى بعدى مورد بررسى قرار گرفته‌اند.


[1] -C .Duncan .

[2] -Loretto .

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 69
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست