responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 132

طور كه تحقيقات نشان داده است نوجوانانى كه تنها به موفقيت‌هاى مادى خود ارزش مى‌نهند نسبت به نوجوانانى كه براى روابط خوب، خودباورى و همراهى با اجتماع ارزش قائلند، مادرانى دارند كه كمتر در زمينه تربيتى كودكان خود سرمايه‌گذارى كرده‌اند. همچنين مطالعات ديگر نشان مى‌دهد نوجوانان مادى‌گرا، اغلب در دامن والدينى پرورش يافته‌اند كه به اندازه كافى به فرزندانشان براى رسيدن به امنيت، ارزش انسانى و بالندگى كمك نكرده‌اند؛ و اين احساس عدم امنيت در نوجوان، خود را با ميل شديد به تعلقات مادى‌گرايانه نشان داده است.

طلاق‌

تحقيقات نشان مى‌دهد طلاق نيز بر محوريت ارزش‌هاى مادى در زندگى انسان‌ها تأثيرگذار است. بطورى كه كمبود سرمايه بين فردى مانند عشق و محبت، بيش از كمبود سرمايه‌هاى مالى منجر به اختلال خانواده‌ها و مادى‌گرايى مى‌شود. به عبارت ديگر، در خانواده‌هايى كه اعضاى آن طلاق را تجربه مى‌كنند، توانايى والدين براى تقبل وظايف پدرى يا مادرى به شدت كاهش مى‌يابد و همين امر باعث مى‌شود فرزندان طلاق، از محبت و تربيت كمترى برخوردار گردند. در نتيجه بسيارى از بچه‌ها به تعلقات مادى به منظور پر كردن اين فاصله و احساس ايمنى و امنيت بيشتر در خود و ارتباط با ديگران روى مى‌آورند، كه البته همانطور كه خواهيم ديد اتخاذ اين استراتژى چندان مؤثر نخواهد بود.

مادى‌گرايى و مليت‌

خانواده تنها يكى از محيطهايى است كه ما را در معرض تجربه قرار مى‌دهد، و جوامع، فرهنگ‌ها، مليت‌ها نيز به نوبه خود بر شخصيت ما تأثيرگذار است. به طورى كه وقتى شرايط فرهنگى از تأمين نيازهايى چون امنيت، معاش و ايمنى ناتوان مى‌ماند، مردم بطور فزاينده‌به سوى مطالبات مادى‌گرايانه جذب مى‌شوند.

زنان در مردان به دنبال چه هستند؟

مطالعات بسيارى از روانشناسان در فرهنگ‌هاى گوناگون جهان نشان مى‌دهد، وقتى از افراد در مورد ويژگى‌هاى مطلوب براى همسر سؤال مى‌شود، زنان، همسر پولدار، داراى موقعيت اجتماعى و از طبقه مرفه را ترجيح مى‌دهند. تحقيقات ديگرى نشان داده است هرچه شرايط مليتى و فرهنگى موجب احساس عدم امنيت در زنان جامعه گردد، تمايل آنها به داشتن همسرى با تعلقات مادى، بيشتر مى‌شود.

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 132
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست