نام کتاب : الگوى شايستگى و فرزانگى نویسنده : احمدى ميانجى، على جلد : 1 صفحه : 16
ايشان داشتنتد سهم امام خود را خدمت ايشان
تقديم مىكردند، ايشان با دراختيار داشتن سهم امام 7 كم استفاده مىكردند.
چ: زندگى طلبگى و عدم سختگيرى نسبت به فرزندان آيت الله احمدى اهل
زهد و قناعت بود ولى با سخت گرفتن نسبت به فرزندان مخالفت مىنمود و مىفرمود: ما
روحانيان بايد طورى عمل كنيم كه فرزندانمان از روحانيت زده نشوند.
9- روش تربيتى
آيت الله احمدى استاد تعليم و تربيت بودند و سه روش تربيتى مطرح
مىفرمودند:
اول ج تربيت بوسيله گفتار دوم ج تربيت توسط رفتار سوم ج تربيت به
واسطه «حضور» ايشان بر روش دوم و سوم بيشترتكيه و تأكيد داشتند كه بايد حضور مربى
هم «مانع معصيت» شود و هم «عامل تربيت» و خودشان حقيقتاً هم با گفتار و هم با
رفتار و خيلى بيشتر از ايندو با حضور خويش عطر تربيت را همه جا پراكنده ميكردند
گاهى مىفرمودند آنان كه در تربيت فرزند به خود متكى هستند راه خطا ميروند و
نمىتوانند تربيت نمايند بلكه انسان بايد وظيفه خود را در مورد تربيت فرزند انجام
دهد ولى توسل و دعا را فراموش نكند و از خدا بخواهد.
10- بى توقعى از همگان
نام کتاب : الگوى شايستگى و فرزانگى نویسنده : احمدى ميانجى، على جلد : 1 صفحه : 16