responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه خصال شيخ صدوق نویسنده : جعفري، يعقوب    جلد : 1  صفحه : 305

همسرت در آن مستقر بودى و دلت از آزار دنيا راحت بود، از حيله و مكر من رها نخواهى شد تا وقتى كه آن قيمت پر سود از تو فوت شود، و اگر رحمت خداوند جبار نبود از بهشت برين جز بادى نصيب تو نبود.

خداوند چهار چيز را در چهار چيز پنهان كرده‌

31- محمد بن مسلم از امام باقر 7 و او از پدرانش از امير المؤمنين 7 نقل مى‌كند كه فرمود: خداوند چهار چيز را در چهار چيز پنهان كرده است: خوشنودى خودش را در اطاعتش پنهان كرده، پس چيزى از اطاعت او را كوچك مشمار، چه بسا كه با رضايت او همراه شود و تو ندانى، و خشم خود را در نافرمانى خود پنهان كرده، پس چيزى از نافرمانى او را كوچك مشمار، چه بسا گناهى سبب خشم او شود و تو ندانى، و اجابت خود را در دعا كردنش پنهان كرده، پس چيزى از دعا كردن او را كوچك مشمار، چه بسا با اجابتش همراه شود و تو ندانى، و ولىّ خود را در ميان بندگانش پنهان كرده، پس هيچ بنده‌اى از بندگان خدا را كوچك مشمار، چه بسا او ولىّ خدا باشد و تو ندانى.

سخن پيامبر خدا 6 كه چهار چيز را بد مشماريد كه آنها براى چهار چيزند

32- غياث بن ابراهيم از امام صادق 7 و او از پدرانش، از على 7 نقل مى‌كند كه پيامبر خدا 6 فرمود: چهار چيز را بد ندانيد كه آنها براى چهار چيز است: از زكام بدتان نيايد كه آن امان از جذام است، و از دمل بدتان نيايد كه آن امان از برص است، و از درد چشم بدتان نيايد كه آن امان از كورى است، و از سرفه بدتان نيايد كه آن امان از فلج است.

امير المؤمنين 7 چهار منقبت داشت كه هيچ عربى در آنها از وى پيشى نگرفته‌

33- عكرمه از ابن عباس نقل مى‌كند كه گفت: براى على 7 چهار منقبت بود كه هيچ عربى در آنها از وى پيشى نگرفته است: او نخستين كسى بود كه با پيامبر خدا 6 نماز خواند و پرچمدار او در هر جنگى بود. در جنگ مهراس (جنگ احد) همه فرار كردند و او پايدارى نمود، و پيامبر خدا 6 را غسل داد و وارد قبر كرد.

نام کتاب : ترجمه خصال شيخ صدوق نویسنده : جعفري، يعقوب    جلد : 1  صفحه : 305
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست