responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : کاظمي، محسن    جلد : 1  صفحه : 370

آن وادى كوهى است كه همه اهل اين وادى از بوى تعفن و حرارت آن در عذابند و در آن كوه درّه‌اى است كه همه اهل آن كوه از بوى تعفن و حرارت آن دره گريزانند، در اين دره چاهى است كه همه آن دره از حرارت و تعفن آن چاه در عذاب بوده و از آن گريزانند.

و همانا بدون شك در اين چاه افعيى است كه همه اهل اين چاه از پليدى، بدبويى، كثيفى، و سمهايى كه خداوند عزّ و جلّ در نيش آن براى اهلش مهيا نموده است، گريزان هستند. و همانا و بدون ترديد در شكم اين افعى هفت صندوق است كه پنج نفر از امت‌هاى گذشته و دو نفر از اين امت در آن هستند. عرض كردم فدايت شوم اين پنج نفر و دو نفر كيستند؟ فرمودند: آن پنج نفر عبارتند از قابيل كه هابيل را كشت، نمرود كه با حضرت ابراهيم 7 درباره وجود خدا بحث كرد و منكر خدا شد و گفت: من زنده مى‌كنم و مى‌ميرانم، فرعون كه گفت: من بالاترين خداى شما هستم، يهودا كه گروهى را يهودى نمود و بولس كه عدّه‌اى را مسيحى نمود و دو تن بيابانى از اين امت.

مجازات كسى كه امام حسين 7 را به قتل رسانيد:

1. أبي رحمهم اللّه قال حدّثني سعد بن عبد اللّه عن يعقوب بن يزيد عن زياد القنديّ عن محمّد بن أبي حمزة عن عيص بن القاسم قال ذكر عند أبي عبد اللّه 7 قاتل الحسين 7 فقال بعض أصحابه كنت أتمنّى أن ينتقم اللّه منه في الدّنيا قال كأنّك تستقلّ له عذاب اللّه و ما عند اللّه أشدّ عذابا و أشدّ نكالا منه.

... در محضر امام صادق 7 سخن از قاتل امام حسين 7 به ميان آمد. يكى از اصحاب او گفت: دوست داشتم خداوند در همين دنيا از او انتقام مى‌گرفت. آن حضرت 7 فرمودند: گويا عذاب خدا را در آخرت كم مى‌دانى، در حالى‌كه عذاب خدا بسيار بدتر و سخت‌تر است.

2. حدّثني محمّد بن الحسن قال حدّثني محمّد بن الحسن الصّفّار عن أبراهيم بن هاشم عن عثمان بن عيسى عن عمرو بن شمر عن جابر عن أبي جعفر 7 قال قال رسول اللّه 6 أنّ في النّار منزلة لم يكن يستحقّها أحد من النّاس إلا بقتل الحسين بن عليّ و يحيى بن زكريّا 7.

... امام باقر 7 نقل مى‌نمايند كه رسول خدا 6 فرمودند: همانا جايى در جهنّم هست كه كسى سزاوار آن نمى‌شود، جز با كشتن امام حسين 7 و يا حضرت يحيى 7.

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : کاظمي، محسن    جلد : 1  صفحه : 370
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست