responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 37

سپس استنجا كرد و گفت: (خدايا، دامن مرا از خيانت مصون دار و آن را از عفّت برخوردار كن، و عورتم را بپوشان، و مرا بر آتش دوزخ حرام گردان). محمّد مى‌گويد: سپس آب را در دهان خود گردانيد و گفت: (خدايا، حجّت مرا در روزى كه تو را ملاقات مى‌كنم به من بياموز، و زبانم را به ذكر و سپاس خود گويا كن). آن گاه آب در بينى خود كرد و گفت: (خدايا، بوى بهشت را بر من حرام مگردان، و مرا از كسانى قرار ده كه از بوى آن و از راحتيها و گلها و عطرهاى آن بهره مى‌برند). محمّد مى‌گويد: پس از آن صورت خود را شست و گفت: (خدايا، چهره مرا در روزى كه چهره‌ها سياه مى‌گردد سفيد گردان، و چهره‌ام را در روزى كه چهره‌ها سفيد مى‌شود سياه مگردان). سپس دست راست خود را شست و گفت: (خدايا، نامه عمل مرا به دست راستم ده، و برات جاودانگى در بهشت را به دست چپم ده، و حساب مرا آسان گير). سپس دست چپش را شست و گفت: (خدايا، نامه عمل مرا به دست چپم و از پشت سرم مده، و دستم را به گردنم غل مكن، و از لباسهاى آتشين دوزخ به تو پناه مى‌برم). آن گاه سرش را مسح كرد و گفت:

(خدايا، رحمت و بركت و گذشت خود را بر من فرو ريز). سپس پاهاى خود را مسح كرد و گفت: (خدايا، گامهاى مرا بر صراط ثابت بدار در روزى كه گامها در آن مى‌لغزد، و تلاش مرا در چيزى كه باعث خشنودى تو از من است قرار ده، اى مهربان‌ترين مهربانان). پس از آن سرش را بلند كرد و به محمّد نظر افكند و فرمود: اى محمّد، هر كس مانند من وضو بگيرد و مانند آنچه را كه من گفتم بگويد، خداوند از هر قطره آب وضويش فرشته‌اى خلق مى‌كند كه تقديس و تسبيح و تكبير خدا كند، و پاداش آن را تا روز قيامت براى او مى‌نويسد.

پاداش خشك كردن و خشك نكردن دست و صورت با دستمال پس از وضو

1. ابراهيم بن محمد بن حمران از پدرش از امام صادق 7 نقل كرده است كه فرمود: هر كس وضو بگيرد و دست و صورت خود را با دستمال خشك كند يك حسنه براى او نوشته مى‌شود، و هر كس وضو بگيرد و دست و صورت خود را با دستمال خشك نكند تا آنكه آب وضويش خشك شود سى حسنه براى او نوشته خواهد شد.

پاداش وضو براى نماز مغرب و نماز صبح‌

1. سماعة بن مهران از حضرت ابو الحسن موسى بن جعفر 7 نقل كرده است كه فرمود: هر كس براى نماز مغرب وضو بگيرد، وضويش كفّاره گناهان گذشته روز اوست بجز گناهان كبيره، و هر كس براى نماز صبح وضو بگيرد، وضويش كفّاره گناهان گذشته شب اوست بجز گناهان كبيره.

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست