responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 33

جهانيانى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و بخشاينده و مهربانى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و بلند مرتبه و بزرگوارى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و صاحب روز جزايى، تويى آن خداى يگانه مكه معبودى جز تو نيست و آمرزگار و مهربانى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و پيروزمند و حكيمى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و پيدايش هر چيزى از توست و به سوى تو باز مى‌گردد، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و هميشه بوده‌اى و خواهى بود، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و آفريننده خوبيها و بديهايى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و آفريننده بهشت و دوزخى، تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و يكتا و مقصود همگانى، همو كه نه فرزندى دارد و نه فرزند كسى است و هيچ كس همتاى او نيست. تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و فرمانروا و پاك و سلامتى دهنده و ايمنى بخش و نگهبان و پيروزمند و مسلّط و بزرگوارى. منزّه است خدا از اين كه به او شرك ورزند. تويى آن خداى يگانه كه آفريدگار و پديد آورنده و صورتگرى و نيكوترين نامها از آن توست. آنچه در آسمانها و زمين است تو را تسبيح مى‌كنند و تويى كه پيروزمند و حكيمى.

تويى آن خداى يگانه كه معبودى جز تو نيست و بزرگ و بلند مرتبه‌اى، و بزرگوارى در خور توست.

توضيح: مقصود از شرّى كه در جمله «خالق الخير و الشرّ» به خدا نسبت داده شده، شرّ مطلق نيست، زيرا در مجموعه جهان هستى شرّ مطلق وجود ندارد.

پاداش خردمند

1. فضل بن عثمان مى‌گويد: از امام صادق 7 شنيدم كه مى‌فرمود: هر كس خردمند باشد، فرجام كارش- اگر خدا بخواهد- بهشت خواهد بود.

2. اسحاق بن عمّار از امام صادق 7 نقل كرده است كه فرمود: كسى كه خردمند است دين دارد، و كسى كه ديندار است وارد بهشت مى‌شود.

پاداش ده خصلت‌

1. فضيل بن يسار از امام باقر 7 نقل كرده است كه فرمود: ده خصلت است كه هر كس خدا را با آنها ملاقات كند وارد بهشت مى‌شود: گواهى دادن به يگانگى خدا و اينكه محمّد 6 پيامبر اوست، و اقرار به آنچه او از جانب خدا آورده، و برپاداشتن نماز، و دادن زكات، و روزه ماه رمضان، و حجّ خانه خدا، و دوستى با دوستان خدا، و بيزارى از دشمنان خدا، و دورى جستن از هر چيزى كه مست‌كننده است.

پاداش كسى كه ربوبيّت خدا و نبوّت محمّد 6 و امامت على 7 اقرار كند و آنچه را كه بر او واجب شده است انجام دهد

1. مفضّل بن عمر مى‌گويد: امام صادق 7 فرمود: خداوند براى مؤمن امرى را بر

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 33
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست