responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 281

او نپذيرفت. امام 7 فرمود: واى بر او! آيا نمى‌داند كه اگر او را حلال كند، در برابر هر درهمى يك درهمى ده درهم پاداش دارد و اگر او را حلال نكند، در برابر هر درهمى يك درهم طلبكار خواهد بود؟

پاداش كسى كه آبروى برادر مسلمانش را حفظ كند

1. سكونى از امام صادق 7 نقل كرده است كه رسول خدا 6 فرمود: هر كس آبروى برادر مسلمانش را حفظ كند، البته بهشت بر او واجب خواهد شد.

پاداش كسى كه حاجت برادرش را برآورد و ...

1. ابو حمزه ثمالى از حضرت على بن الحسين 7 نقل كرده است كه فرمود: هر كس حاجت برادرش را برآورد به حاجت حق آغاز كرده و خداوند در برابر آن صد حاجت او را كه يكى از آنها بهشت است برمى‌آورد. و هر كس اندوه برادرش را برطرف كند، خداوند در روز قيامت اندوههاى او را- هر چه باشد- برطرف مى‌كند. و هر كس او را در برابر ستمكارى يارى دهد، خداوند او را در عبور بر صراط كه لغزشگاه قدمهاست يارى مى‌دهد. و هر كس در تأمين حاجتى از حاجتهاى او تلاش كند و او را بدين وسيله شادمان سازد، گويى پيامبر خدا 6 را شادمان ساخته است.

و هر كس او را سيراب كند، خداوند از شربت مهرشده بهشتى به او مى‌نوشاند. و هر كس با دادن غذايى او را از گرسنگى برهاند، خداوند از ميوه‌هاى بهشتى به او مى‌خوراند. و هر كس برهنگى او را با لباسى بپوشاند، خداوند از جامه‌هاى استبرق و حرير به او مى‌پوشاند. و هر كس او را با اينكه برهنه نيست لباس بپوشاند، تا هنگامى كه از آن لباس تارى باقى مانده است در پناه خدا خواهد بود. و هر كس او را در پيشامدى كه موجب خوارى و سرشكستگى اوست كفايت كند و آبروى او را در آن حادثه حفظ نمايد، خداوند پسرانى جاودانه را در بهشت به خدمت او خواهد گماشت. و هر كس او را از مركبش به زير آورد، خداوند او را از قبر بر ناقه‌اى از ناقه‌هاى بهشت به محشر مى‌آورد و فرشتگان به او افتخار مى‌كنند. و هر كس او را پس از مرگ كفن كند، گويى از آغاز ولادت تا هنگام مرگ او را پوشانده است. و هر كس براى او همسرى تزويج كند كه موجب انس و آرامى دل او شود، خداوند در قبر كسى را كه به صورت محبوب‌ترين بستگان اوست با وى مأنوس مى‌سازد. و هر كس او را به هنگام بيمارى عيادت كند، فرشتگان بر گرد او حاضر مى‌شوند و برايش دعا مى‌كنند تا هنگامى كه بازگردد، و به او مى‌گويند: پاكيزه شدى و بهشت براى تو آماده گشت. و

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 281
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست