responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي    جلد : 1  صفحه : 387

بيدار شدم گفتم اين خواب از جهت آن است كه موسى بن جعفر 7 در خيال من بود. پس برخاستم و در آن رخت خواب ديگر خوابيدم. پس همان شخص را به عينه بخواب ديدم كه مى‌گفت: اى هارون ترا امر كردم كه موسى را رها كنى، پس چرا نكرده‌اى؟ پس بيدار شدم و از شر شيطان پناه جستم. پس باز برخاستم و به اين رخت خوابى كه الحال در آنم خوابيدم. پس باز آن شخص را بخواب ديدم نيزه در دست داشت كه اول آن در مشرق و آخر آن در مغرب بود و به طرف من اشاره كرد و گفت: و الله اى هارون اگر موسى بن جعفر 7 را رها نكنى هر آينه اين نيزه را به سينه تو مى‌زنم كه سر از پشتت بيرون مى‌آورد پس بيدار شده و كسى را به طلب تو فرستادم. پس برو الحال و بكن آنچه را كه به تو امر كردم و اين را به احدى اظهار مكن كه ترا مى‌كشم و به جان خود رحم كن.

عبد الله بن مالك گويد كه: من بخانه خود برگشتم و در آن حجره را گشودم كه آن حضرت در آن بودند، آن حضرت را ديدم كه در سجده بخواب رفته‌اند. پس نشستم تا آنكه بيدار شدند و سر مبارك برداشتند و گفتند: يا ابا عبد الله بعمل آور آنچه را كه به آن مامور شدى. پس من گفتم: اى مولاى من از تو به خدا و به حق جدت رسول الله سؤال مى‌كنم كه آيا امروز هيچ دعائى خوانده‌ايد و فرج خود را از خداى تعالى خواسته‌ايد؟ آن حضرت فرمودند كه: بلى بدرستى كه چون نماز واجب خود را گذاردم و به سجده رفتم و روى خود را بر خاك ماليدم و بخواب رفتم. حضرت پيغمبر 6 را در خواب ديدم كه به من گفت: اى موسى آيا مى‌خواهى كه از حبس نجات يابى؟ پس من گفتم: بلى يا رسول الله رحمت فرستد خداى تعالى بر تو. پس فرمودند كه: اين دعا را بخوان. پس آن حضرت فرمودند و من نيز اين دعا را خواندم و پيغمبر 6 مرا تعليم مى‌نمود تا آنكه آواز ترا شنيدم. عبد الله گويد كه: پس من گفتم به تحقيق كه خداى تعالى دعاى ترا مستجاب گردانيد.

پس به آن حضرت گفتم آنچه را كه هارون به من فرموده بود و به آن حضرت آن مبلغ را دادم و الحمد لله. و دعا اين است:

اى كامل‌كننده نعمتها، اى دفع‌كننده عقوبتها، اى آفريننده خلايق، اى زائل‌كننده اندوهها، اى روشن گرداننده تاريكيها، اى بر طرف‌كننده آزار و درد، اى صاحب بخشش و كرم، اى شنواى هر آوازى و اى دريابنده هر فوت شده و اى زنده‌كننده استخوانها و حال آنكه هستند پوسيده و اى آفريننده آنها پس از مرگ رحمت فرست بر محمّد و بر آل محمّد و بگردان براى من از امر من گشادگى و بيرون آمدن از سختيها را اى صاحب بزرگوارى و بخشش.

ط: دعاهاى حضرت امام على بن موسى الرضا 7

ذكر آنچه اختيار نموديم آن را از دعاهاى مولاى ما على بن موسى الرضا عليه التحية و الثناء.

1- پس از آن جمله تعويذى است كه در جامه آن حضرت يافته شد.

نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي    جلد : 1  صفحه : 387
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست