responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي    جلد : 1  صفحه : 280

و اى آقاى همه آقايان نزد نيكوئى از اعتقاد من به تو و عطا كن به من سؤال من اى شنواترين شنوندگان و اى بيناترين بينندگان و اى حكم‌كننده‌ترين حكم‌كنندگان و اى زود حساب‌كننده‌ترين حساب‌كنندگان و اى قادرترين صاحب قدرتان و اى غلبه‌كننده‌ترين غلبه‌كنندگان و اى پيشتر پيشينيان و اى آخر آنهائى كه آخر هستند و اى دوست محمّد و على و همه پيغمبران و فرستادگان و وصىّ‌هاى برگزيده‌شدگان و اى دوست محمّد كه رحمت خدا باد بر او و بر آل او و بر وصى‌هاى او و دوستان او و يارى‌كنندگان او و جانشينهاى او كه ايمان آوردند به تو و حجّتهاى تو كه رسيده‌اند به راه حقّ‌[1] و از اهل خانه رحمت هستند و پاكان و پرهيزگارانند همگى ايشان رحمت فرست بر محمّد و بر آل محمّد و بجاى آور به من آنچه را كه تو سزاوار آنى اى رحم‌كننده‌ترين رحم‌كنندگان.

ابن طاوس عليه الرّحمة گويد كه در صحيفه كامله آن قدر از دعاهاى حضرت سيّد السّاجدين و زين العابدين 7 مذكور است كه كافى است از براى كسى كه بشناسد و بداند قدر آنچه را كه در او است.

و: دعاهاى حضرت امام باقر ابو جعفر محمد بن على 8

ذكر آنچه را كه ما آن را از دعاهاى مولاى ما حضرت ابو جعفر امام محمّد باقر بن علىّ بن حسين صلوات اللَّه عليه و عليهم اجمعين انتخاب نموديم: 1- پس از آن جمله دعائى است كه آن را عيسى بن محمّد روايت نموده است از وهب بن اسماعيل، از محمّد بن على عليهم السّلام، از پدر خود، از جدّ خود كه فرمودند كه: پيغمبر خدا 6 فرمودند كه: هيچ بنده‌اى نيست كه اين دعا را در هر روز در طرف صبح بخواند مگر آنكه در حفظ و حمايت خداى تعالى باشد تا به وقت صبح در روز ديگر و خداى تعالى او را از هر غم و اندوه و بلا نگاه مى‌دارد و اين دعا از براى داخل شدن بر پادشاهان و ايمن بودن از شرّ شيطان است. پس بايد كه اين دعا نزد هر سختى و بلائى خوانده شود پس اگر اين دعا را غمناكى بخواند، غم و اندوه او برطرف مى‌شود و اگر اين دعا را محبوس بخواند از بند نجات مى‌يابد و به بركت اين دعا برآورده مى‌شود هر حاجتى كه باشد و به پرهيز از آنكه اين دعا را براى دفع مسلمانى بخوانى. پس بدرستى كه اين دعا از تير گذارا زودتر اثر مى‌كند و دعا اين است:

ابتدا مى‌كنم بنام خداى بخشنده مهربان‌


[1] -يا آنكه به كنه و حقيقت چيزها رسيده‌اند يا آنكه به احكام شرع رسيده‌اند و يا آنكه به منتهى و مرتبه اعلى در همه صفات و علوم رسيده‌اند. و اللَّه يعلم

نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي    جلد : 1  صفحه : 280
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست