responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تناسب آيات نویسنده : معرفت، محمد هادى    جلد : 1  صفحه : 158

اسماء اللّه جلّ جلاله مى‌باشد. و اين تنها سوره‌اى است كه در قرآن كريم اين تعداد خاص از حروف را در برداشته و براى يك امر خاص در آخر قرآن كريم قرار گرفته است.

بايد توجه داشت نتيجه عمليات رياضى كه كامپيوتر اثبات مى‌نمايد اين است كه پديده تفوق رياضى، تأكيد بر رسم الخط عثمانى- كه هم اكنون قرآن بر اساس آن است- مى‌نمايد. و هر نوع تغيير در رسم الخط قرآن كريم يا در حروف كلمه‌هاى آن، ممكن است كه يك نوع فراوانى را در عمليات اعجاز رياضى و حسابى قرآن كريم، به وجود بياورد. از باب نمونه اگر «زكاة» به جاى «زكات» نوشته شود و يا «صلاة» به جاى «صلاة» و «حياة» بدل از «حيوة» و يا «بصطة» بجاى «بسطة» نوشته شود، يقينا در اين صورت در محاسبه رياضى آن، نوعى اختلال آشكار به وجود مى‌آيد كه ملاحظه و مطالعه دقيق، آن را مى‌طلبد.

كوتاه سخن اينكه عمليات و محاسبات رياضى‌اى كه از كامپيوتر به دست مى‌آيد، اثبات مى‌نمايد كه قرآن كريم، طبق يك محاسبه بى‌نهايت دقيق و پيچيده، جهت مردم قرار داده شده است كه عقل، هرگز باور نمى‌نمايد كه اين ساخته دست بشر باشد. و همانا قرآن، كتابى است كه آيات آن تحكيم يافته و سپس از جانب خداوند حكيم و آگاه، تفصيل داده شده است. «صدق اللّه العلى العظيم».

در دهه اخير، يك نوع بدبينى و بدگمانى نسبت به اين شخصى كه اعجاز رياضى قرآن را كشف نموده، به وجود آمده است. شايد علت آن، همان مبالغه و بزرگ‌نمايى بيش از حدّ وى در اين عمليات اكتشافى و جديد خويش باشد. و چه بسا همان شگفت‌زدگى و اعجاب‌انگيز شمردن اين كار و غرور نفسانى باشد كه در اين عمل بسيار بزرگ، بدان دست داده است.

در مجله هفتگى «أخبار عالم اسلام» كه توسط «ادارة الصحافة و النشر» در رابطه با جهان اسلام در مكّه مكرّمه صادر مى‌شود، در شماره 1103، سال بيست‌

نام کتاب : تناسب آيات نویسنده : معرفت، محمد هادى    جلد : 1  صفحه : 158
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست