نام کتاب : ميعاد نور نویسنده : شريعت، محسن جلد : 1 صفحه : 82
حرام معرفى مىكند. بديهى است اين گونه
عقايد با آيات قرآن مجيد و روايات پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع) در تضاد است.
وهابيان اعمال خود را دعوت به توحيد خالص مىخوانند اما با كمى تأمل
معلوم مىشود كه ستون فقرات وهابيت راهاندازى جنگ روانى و تشكيك و وسوسه بين
مسلمين و از بين بردن آثار اسلامى است. آنان شفاعت و زيارت و دعاو توسل را تحريم
كردهاند.
آنان توسل به مردگان را هر چند داراى منزلت باشند، جايز ندانسته و به
گفته محمدبن عبدالوهاب استناد مىكنند كه گفته است اين توسلات توسل به معدوم است و
گاهى هم به گفته ابنتيميه استناد مىكنند. ابن تيميه در قرن هفتم مىزيسته و
آرايى بر خلاف عموم فرقههاى اسلامى اظهار مىداشت و عقايد او اساس معتقدات
وهابيان راتشكيل داده است. او معتقد بود توسل شرك است و در خطابههايش به طور صريح
مىگفت: «من توسل باالنبى فقد كفر»؛ هر كس به پيامبر
متوسل شود، كافر است.
آنان همچنين زيارت قبور و حتى قبور انبيا و اولياى الهى را حرام
دانسته و شرك مىدانند. لذا در سال 1344 ه وهابيون پس از اشغال مكّه به سوى مدينه
حركت كردند و پس از محاصره شهر و جنگ با مأمورين دولت عثمانى و مدافعان وارد شهر
شدند و بر اساس اين اعتقاد پوچ، گنبد و بارگاه ائمه بقيع و ابراهيم فرزند پيامبر و
زنان پيامبر را تخريب نمودند.
البته بطلان اين طرز تفكر بديهى است چون زيارت قبور اهلبيت و دعا در
كنار آنها، يكى از ابزارهاى ابراز عشق ومحبت است كه در بنيادهاى اعتقادى و زير
ساختهاى فرهنگى تفكر اسلامى، به ويژه
نام کتاب : ميعاد نور نویسنده : شريعت، محسن جلد : 1 صفحه : 82