responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله احكام، بانوان نویسنده : تبريزي، ميرزا جواد    جلد : 1  صفحه : 218

بسمه تعالى؛ در زنى كه حامله نباشد، عدّه متعه «پس از تمام شدن مدت يا ابراء مدت» دو حيض كامل است، وعلى الاحوط در حامله، دورترين زمان از مدت چهل وپنج روز ووضع حمل است، والله العالم.

465- متعه با زن هرجايى در صورتى كه شهرت به زنا نداشته باشد، جايز است؟ وآيا زنا عدّه دارد؟

بسمه تعالى؛ اگر زن مشهور به زنا نباشد، متعه نمودن او مانعى ندارد؛ وزنا عدّه ندارد، والله العالم.

466- در عقد منقطع، آيا عدّه وفات هم جارى است؟

بسمه تعالى؛ عدّه وفات در عقد منقطع نيز واجب است، واطلاق آيه شريفه بر آن دلالت دارد، والله العالم.

467- مبدأ عدّه وطى به شبهه، از زمان وطى است يا هنگام روشن شدن اشتباه؟

بسمه تعالى؛ مبدأ عدّه وطى به شبهه از زمان وطى است، نه از زمان معلوم شدن اشتباه، والله العالم.

468- شخصى كه يك سال با همسر خود نزديكى نكرده واكنون در صدد طلاق خلعى است، آيا باز هم عدّه لازم است؟ در صورت دوم، آيا حكمت عدم اختلاط مياه است- كه آن را هم ندارد- يا اينكه حكم تعبدى است؟

بسمه تعالى؛ در فرض مزبور بايد عدّه نگه دارد؛ عدم اختلاط مياه حكمت عدّه است وحكم عدّه مطلق است، دائر مدار اختلاط مياه نيست، والله العالم.

469- زنى كه هنوز يائسه نشده، ولى بر اثر عمل جراحى حامله نمى‌شود يا اينكه هنگام نزديكى با او از وسايل ضد حاملگى استفاده شود، آيا بعد از اتمام مدت، لازم است عدّه نگه دارد؟

نام کتاب : رساله احكام، بانوان نویسنده : تبريزي، ميرزا جواد    جلد : 1  صفحه : 218
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست