مىتوان عضو اعطاء شده را مدتى
در اماكن مخصوص حفظ نمود، تا در وقت نياز از آن استفاده شود؟
خوئى
(قدس سرّه): جايز نمىباشد، والله العالم.
تبريزى
(قدس سرّه): جايز نمىباشد، هر چند شخص به عمل مذكور وصيت كرده باشد.
سؤال
(423) در صورتى كه متوفى وصيت به اعطاى عضوش نكرده، ولى ورثه و اولياء او صلاح
مىدانند كه بعضى از اعضاى او را به مريض محتاجى پيوند بزنند، آيا گرفتن عضو از
ميت مسلمان جايز است؟
خوئى
(قدس سرّه): در موردى كه حفظ جان مسلمان بر آن توقف داشته باشد، مانعى ندارد،
والله العالم.
تبريزى
(قدس سرّه): اين عمل چنانچه در بعضى از مسايل قبلى گذشت، قابل اشكال مىباشد،
والله العالم.
سؤال
(424) در صورتى كه جواب مسئله در سابق جايز بودن عمل ذكر شده باشد، اگر در موردى
جنازهى شخص را در بلاد مسلمين پيدا نموده ولكن مسلمان بودن شخص متوفى محرز
نمىباشد، آيا در اين صورت مىتوان اعضاى او را پيوند زد؟
خوئى
(قدس سرّه): مورد سؤال محكوم به اسلام مىباشد، والله العالم.
سؤال
(425) در صورتى كه شخص وصيت به اعطاء اعضايش جهت مريضان محتاج نكرده، آيا ورثه و
اولياء او مىتوانند اعضاى او را جهت