عنوان (تولد بچهاى بدون وجود
منى مؤثر از پدرش) چاپ كرده است. اين عمل پزشكى در عربستان با موافقت مجمع فقهى
مطابق با شرع اسلامى انجام شده و وقتى كه از پزشك سؤال مىشود، آيا اين عمل نوعى
از استنساخ و شبيهسازى مىباشد، او مىگويد اين عمل هيچ ربطى به شبيهسازى ندارد.
اكنون سؤال اين است كه نظر حضرت عالى در اين مسئله چيست؟ آيا اين عمل جايز است؟ با
توجه به اينكه با اين عمل مشكل نازايى بسيارى از همسران حل شده و آنان هميشه از
خداوند مىخواستند كه طريقى براى حل مشكل آنان پيدا شود و در صورتى كه شما اين عمل
را جايز مىدانيد، آيا مباشرت پزشك نامحرم در مورد بارور كردن تخمكهاى زن و نبودن
پزشك زن مشكلى ايجاد مىكند و در صورتى كه اين عمل مستلزم كشف عورت نباشد، آيا
اشكال دارد؟
(بسمه
تعالى): در صورتى كه آنچه از بيضهى شوهر گرفته شده، بعد از بارورى مبدل به منى
شده، فرزند متعلق به صاحب منى مىباشد و در صورتى كه تبديل به منى نگردد، در الحاق
فرزند به صاحب آن اشكال است. بله زنى كه او را زاييده مادر او محسوب مىگردد و
انجام اين عمل فقط براى زوج جايز است؛ يعنى تنها او مىتواند اين منى را با تخمك
زن بارور نموده و در رحم همسرش قرار دهد و كشف عورت در مقابل غير و همچنين كشف
عورت براى زن در مقابل نامحرم جايز نمىباشد، مگر در صورتى كه خود