نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم جلد : 1 صفحه : 385
خوئى (قدس سرّه): استفاده از
وسيلهى ذكر شده مانعى ندارد و زن مىتواند از آن استفاده نكند خصوصاً در صورتى كه
باعث ناراحتى و يا اذيت او شود، والله العالم.
تبريزى
(قدس سرّه): در صورتى كه، شخصى كه وسيلهى ذكر شده را در محل قرار مىدهد خود زن و
يا شوهرش باشد، مانعى ندارد.
سؤال
(900) نوعى از وسايل جلوگيرى از حمل باعث از بين بردن نطفه بعد از گذشت چند روز از
انعقاد آن مىشود، آيا استفاده از اين گونه وسايل جلوگيرى شرعاً مجاز است؟
بسمه
تعالى: اسقاط حمل بعد از انعقاد جايز نمىباشد، والله العالم.
سؤال
(901) در صورتى كه پزشكان از حاملگى زن به خاطر تولد فرزندان عقب مانده و يا ناقص
جلوگيرى كند. آيا زن مىتواند از وسايل جلوگيرى استفاده نمايد. با توجه به اينكه
اين عمل مستلزم كشف عورت در نزد پزشك مىباشد؟
بسمه
تعالى: اين عمل جايز نمىباشد، والله العالم.
سؤال
(902) زنى كه مبتلا به كم خونى شديد بوده و باردار شدن براى او و يا فرزندش خطرناك
باشد. آيا جهت جلوگيرى مىتواند از وسايل جلوگيرى استفاده كرده و با مراجعه به
پزشك زن مسلمان يا مسيحى وسيلهى مذكور را داخل رحم خود قرار دهد؟
بسمه
تعالى: كشف عورت در نزد پزشك جايز نمىباشد مگر در صورت معالجه از مرض و آنچه كه
در سؤال ذكر شده مرضى نمىباشد كه زن بتواند به خاطر معالجهى آن در مقابل پزشك
كشف عورت نمايد، والله العالم.
سؤال
(903) استفاده از وسايل جلوگيرى از باردارى در صورتى كه مستلزم كشف
نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم جلد : 1 صفحه : 385