responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 332

مسئله شده و با مراجعه به شوهر اول، زن را در يكى از محاكم شيعى و طبق مذهب شيعه طلاق داده‌اند. آيا ازدواج مرد دوم بعد از طلاق صحيح دوم با اين زن صحيح مى‌باشد؟

بسمه تعالى: اگر معلوم نشود طلاقى كه قاضى سنّى داده، واجد شرايط معتبر در طلاق در نزد شيعه مانند حضور دو شاهد عادل بوده است، اين زن به شوهر دوم بعد از دخول حرام ابدى مى‌شود. اما شوهر اول كه زن را براى بار دوم در نزد قاضى شيعه طلاق داده است، طلاقش صحيح مى‌باشد، والله العالم.

سؤال (801) آيا زنى كه شيعه بوده و در يك محكمه‌ى شيعى با مرد شيعه مذهبى ازدواج نموده، مى‌تواند با مراجعه به يك محكمه‌ى سنّى از شوهرش درخواست طلاق نمايد، البته اين زن هنگام مراجعه به محكمه سنّى ادعا كرده كه سنّى مذهب مى‌باشد؟

بسمه تعالى: زن حق مطالبه‌ى طلاق از شوهرش را ندارد چه رسد به آنكه بخواهد اين درخواست را در يك محكمه‌ى سنّى مطرح سازد و ادعاى سنّى بودن او هم اثرى ندارد، والله العالم.

سؤال (802) در مسئله‌ى گذشته اگر محكمه‌ى سنّى زن را طلاق دهد. آيا طلاق او واقع مى‌شود؟

بسمه تعالى: اگر مرد شيعه به قاضى سنّى در طلاق وكالت داده باشد و قاضى سنّى هم طلاق را طبق مذهب شيعه و با شرايط آن مانند حضور دو شاهد عادل از شيعه منعقد ساخته باشد، طلاق واقع شده است و در كسى كه صيغه‌ى طلاق را جارى مى‌سازد، در صورتى كه مراعات شرايط معتبر در نزد شيعه را نمايد، شيعه بودن شرط نمى‌باشد، والله العالم.

نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 332
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست