نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم جلد : 1 صفحه : 309
ازدواج نمايد و در اين مسئله
فرقى بين نظر ما و مرحوم آقاى خوئى (قدس سرّه) وجود ندارد، مرحوم آقاى خوئى (قدس
سرّه) در مسئلهسؤال سؤال (1437) به آنچه كه در جواب گفته شد در احكام طلاق به
كلمهى (مطلقاً) اشاره فرمودهاند، والله العالم.
سؤال
(749) در صورتى كه مرد سنّى همسر سنّى خود را دو مرتبه طلاق داده، سپس هر دو شيعه
شدهاند سپس بعد از شيعه شدن براى مرتبهى سوم زن را طلاق داده است. آيا دو طلاقى
كه قبل از شيعه شدن آن دو واقع شده، صحيح مىباشد. آيا با انعقاد طلاق سوم اين زن
سه طلاقه شده و نياز به محلل مىباشد؟
بسمه
تعالى: در صورتى كه مرد همسرش را طلاق داده و در عدّه و يا بعد از آن به عقد جديد
رجوع نموده است سپس براى مرتبهى ديگر طلاق داده و رجوع نموده است. در اين فرض دو
طلاق محقق شده و اگر مجدداً اقدام به طلاق همسر نمايد زن سه طلاقه محسوب شده و در
رجوع مجدد به او، نياز به محلل مىباشد ولى اگر زن را در يك مجلس دو مرتبه طلاق
داده به اين شكل كه به زن بگويد (انت طالق مرتين) يك مرتبه محسوب شده و بعد از طلاق
اخير نيازى به محلل نمىباشد، والله العالم.
احكام
تحليل
سؤال
(750) آيا در حلال شدن زن بعد از سه طلاقه شدن، بايد شخص محلل بعد از عقد به شكل
كامل نزديكى نمايد يا اينكه اگر به اندازه گردى سر آلت هم دخول محقق شود تحليل
محقق مىگردد. آيا در تحليل انزال هم اعتبار دارد؟
بسمه
تعالى: دخول به اندازهى گردى سر آلت كافى است ولى بنابر احتياط
نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم جلد : 1 صفحه : 309