responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 162

بسمه تعالى: بايد سعى و تقصير را خودش انجام داده و بعد از آنكه پاك شد، غسل نموده و نماز طواف را انجام دهد و اگر تا وقت حج پاك نشد، قبل از آنكه طواف حج را بجا مى‌آورد، اولًا نماز طواف عمره‌ى تمتع را قضا نموده و بنابر احوط اولى سعى را اعاده كند، والله العالم.

سؤال (379) در صورتى كه زنى مبتلا به استحاضه‌ى كثيره بوده و براى طواف غسل نموده، آيا مى‌تواند به همين غسل براى نماز اكتفا كند؟

بسمه تعالى: بنابر احتياط غسل نموده، وضو گرفته و نماز طواف را بخواند و فاصله‌ى بين اين‌ها و نماز هم مانعى ندارد، والله العالم.

سؤال (380) گاهى اوقات از نماز خواندن زنان نزديك مقام جلوگيرى مى‌شود و مجبور مى‌شوند كه نماز را در فاصله‌ى دورى از مقام در انتهاى مسجد و يا نزديك مكان زمزم فعلى بخوانند، آيا اين نماز صحيح مى‌باشد؟

خوئى (قدس سرّه): در آن حال در هر كجاى مسجد الحرام بخوانند، مانعى ندارد، والله العالم.

سؤال (381) زنى كه نشسته نماز خوانده و توان سجده نمودن به شكل كامل و متعارف را نداشته است و در حال نماز طواف در حج واجب، سجده بر روى ناخن كرده است و معتقد بوده كه اين سجده صحيح مى‌باشد. آيا نماز و حج او صحيح مى‌باشد و اگر توان سجده‌ى كامل را داشته، نمازش چه حكمى پيدا مى‌كند؟

بسمه تعالى: اگر ممكن است كه دوباره به مكه برگردد، بايد نماز را در مسجد الحرام اعاده كند و اگر توان سجده نمودن بر روى زمين را به شكل كامل ندارد، سجده گاه را مقدارى بالا آورده و بر آن سجده كند. البته اين حكم در صورتى است كه ماه ذى الحجه منقضى نشده باشد و اگر ذى الحجه‌

نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 162
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست