responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 143

خارج گرديد دوباره به منزل برگشته و غسل نمودم، آيا اين عمره من صحيح مى‌باشد. آيا واجبى به گردن من آمده است با توجه به اينكه من شوق فراوانى براى زيارت خانه‌ى خدا داشتم؟

بسمه تعالى: در صورتى كه مايع مشاهده شده بعد از عادت، قرمز رنگ بوده بايد بعد از خروج آن غسل كند و اعمال عمره را تكرار نمايد ولى اگر زرد رنگ بوده بايد اعمال مستحاضه را انجام دهد و اگر خونى بعد از طواف و نماز آن ديده، عملش صحيح مى‌باشد و بايد براى طواف نساء و نمازش غسل نمايد، والله العالم‌

سؤال (320) آيا زنى كه حايض مى‌باشد مى‌تواند براى عمره‌ى مفرده مستحب محرم شود، با توجه به آنكه مى‌داند تا زمان طهارت در مكه نمى‌ماند و مضطر به استنابه مى‌شود؟

بسمه تعالى: احرام حايض جهت عمره‌ى مستحبى مانعى ندارد و در صورتى كه تمكّن از اداى طواف عمره و طواف نساء و نمازش را ندارد، براى آنان نايب بگيرد، والله العالم.

سؤال (321) نقل مى‌كنند كه جنابعالى فتواى به جواز احرام شخص حايض در صورتى كه مى‌داند توانايى انجام اعمال را ندارد، داده‌ايد. اين مسئله محل ابتلاء بسيارى از مكلفين مى‌باشد، لطفاً دليل اين فتوى را بيان فرمائيد؟

بسمه تعالى: اشكالى ندارد كه حايض جهت عمره‌ى مفرده احرام ببندد، با آنكه مى‌داند توانايى اتمام اعمال را ندارد؛ زيرا متمكّن از نايب گرفتن طواف و نماز مى‌باشد و در نتيجه تمكّن از عمره‌ى مفرده دارد، چنانچه اطلاق ادله‌ى نيابت شامل اين مورد مى‌شود، والله العالم.

سؤال (322) بعضى از كسانى كه عمره انجام مى‌داده‌اند گمان مى‌كردند كه تقصير

نام کتاب : احكام شرعى بانوان نویسنده : خوئي، سيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 143
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست