responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : فياض، شيخ محمد اسحاق    جلد : 1  صفحه : 74

خودى خود صحيح مى‌باشد؟

جواب: بلى، صحيح است و دليلى بر بطلان آن نيست، ولى در اين صورت عمره تمتع اوّل لغو شده و بايد عمره تمتع ديگرى بجاى آورد.

مسأله 196- منظور از ماهى كه ورود و خروج بر طبق آن است ماه قمرى است نه محاسبه 30 روز.

مسأله 197- كسى كه وظيفه‌اش حج تمتع باشد نمى‌تواند به حج افراد يا قران عدول نمايد، مگر اينكه به طور اتّفاقى وقت عمره تنگ شود و مكلف از آن بيم داشته باشد كه اگر عمره را بجاى آورد، وقوف اختيارى را درك ننمايد، كه در اين صورت مى‌تواند به حج افراد عدول نمايد.

مسأله 198- كسى كه وظيفه‌اش حج تمتع است، اگر از ابتدا و قبل از احرام بستن بداند كه وقت تنگ است، وظيفه‌اش به حج افراد تبديل نمى‌شود.

مسأله 199- اگر مكلف، احرام عمره تمتع را در سعه وقت ببندد، ولى از جهت سهل انگارى، طواف خويش را عمدا به حدّى به تأخير بيندازد كه اگر بخواهد اعمال عمره را تكميل كند، وقوف در عرفات را درك نمى‌كند، در اين صورت اگر به تكميل اعمال عمره بپردازد و وقوف اختيارى را از دست بدهد، عمره‌اش باطل و لغو خواهد شد.

مسأله 200- بنابر احتياط جايز نيست مكلف از عمره تمتع مستحب در اثناى آن دست بر دارد به اين ترتيب، كه پس از احرام بستن براى عمره از ميقات و پيش از ورود به حرم، احرام را بهم زده و به وطن‌

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : فياض، شيخ محمد اسحاق    جلد : 1  صفحه : 74
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست