[921] م- اگر شخصى كه احرام عمره بسته است، به
واسطه عذرى دير وقت وارد مكّه شد؛ به طورى كه اگر مى خواست عمره بجا بياورد وقت
وقوف به عرفات مىگذشت يا خوف داشت كه بگذرد، بايد عدول كند به حج افراد و پس از
بجا آوردن آن، عمره مفرده بجا آورد و حج او صحيح و كافى از حَجّة الاسلام است.
[922] م- اگر زنى احرام بست و وقتى به مكّه وارد
شد، به واسطه حيض يا نفاس نتوانست طواف بجا آورد و اگر مىخواست بماند تا پاك شود
ترس آن داشت كه وقت وقوف به عرفات بگذرد، به دستورى كه در مسأله قبل گفته شد بايد
عمل كند.[1]
[923] م- اگر بدون احرام وارد مكّه شد و نبستن
احرام بواسطه عذرى بوده و وقت هم تنگ باشد، بايد[2]
در مكّه احرام حجّ افراد ببندد و به دستور سابق عمل كند.
[1]- اگر بتواند سعى و تقصير
كند واجب است عمره تمتع را انجام داده و طواف و نماز آن را بعد از حج و قبل از
طواف حج انجام دهد و الّا حج او مبدل به إفراد مىشود.
[2]- بايد به تنعيم كه أدنى
الحل است و داخل مكه امروز قرار دارد برود و از آنجا احرامحج إفراد ببندد.