responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : گوناگون (قصه‌هاى كوتاه و آموزنده) نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 1

[جزء اول‌]

[هوية الكتاب‌]

اسم كتاب: گوناگون‌

جلد: اول‌

اسم مؤلف: حضرت آية الله العظمى محمد آصف محسنى (مد ظله العالى)

موضوع بحث: دينى، علمى، تاريخى، نظامى، سياسى، اصول فقه، أدبى، تفسيرى.

نوبت چاپ: سوم‌

لغت: فارسى و عربى‌

تاريخ تأليف: 27/ 1/ 1365 برابر 6 شعبان 1406

تاريخ چاپ اول: برج اسد 1373.

محل تأليف و چاپ اول: اسلام آباد- پاكستان.

تاريخ و محل چاپ دوم: كابل 25/ 10/ 1395 ش.

تاريخ و محل چاپ سوم: كابل ...

كمپيوتر توسط: جعفرى حنيف‌

تصحيح: استاد على توسلى‌

مقدمه مؤلّف‌

پس از حمد وسپاس خداوند رحمان و درود نا محدود بر روان منجى انسانها حضرت محمد مصطفى (ص) و جانشينان بزرگوار او و اهل و اصحاب پاكيزه او و بر تمام انبياى گرامى و اولياى جليل القدر و شهداى عظيم الشان و دانشمندان متعهد.

چنين گويد نگارنده‌ى اين اوراق محمد آصف محسنى كه پس از حاشيه نمودن چند كتاب فقهى و تأليف كتاب اخلاق اسلامى و كتاب جهاد اسلامى در سال 1364، در اواخر برج حمل (فروردين) 1365 بعد از تأملى بفكرم افتاد كه اين مرتبه بتأليف كتابى در يك موضوع خاص مشغول نشوم؛ بلكه به گرد آورى مطالب مفيد و موضوعات جالب گوناگون‌[1] بپردازم تا براى اكثر مذاقها كتاب حاضر ساز گار افتد.

من مدتها قبل در كشور اسلامى افغانستان صانها الله من ادناس السفاكين الماركسيسين مطالب متفرقه‌اى را جمع آورى نموده كتابى بنام كشكول محسنى تأليف نمودم كه تا كنون بچاپ نرسيده است و خدا مى‌داند چه سر نوشتى پيدا مى‌كند.

بناى نگارنده در اين كتاب بر اين است كه مطالب آن براى همه (اهل علم و تحصيل نكرده‌ها) مفيد باشد و مجموع آنها خاص به يك صنف خاصى از مردم نباشد. و چون علم و معلومات نگارنده بسيار محدود و حتى ناچيز است نبايد خوانند گان عزيز توقع زيادى در استفاده بردن خود از اين كتاب داشته باشند.

به هر حال از خداوند دائم الفضل و الاحسان توقع دارم اولًا: بنده‌ى ناتوان خود را در تكميل اين كتاب و طبع و نشر آن توفيق دهد و ثانياً: آن را بلطف و كرم خود قبول فرمايد و ثالثاً: آن را مورد بهره بردارى خوانندگان عزيز قرار دهد. انه برّ رحيم.


[1] - پاره‌اى از مطالب از جاى ديگر و شخص ديگرى نقل شده است، و گاهى هم بعضى از موضوعات منقوله توسط نگارنده اصلاح و نقادى شده است. وپاره‌اى ديگر از مطالب چكيده فكر نويسنده است. و الله الموفق.

نام کتاب : گوناگون (قصه‌هاى كوتاه و آموزنده) نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 1
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست