نام کتاب : قوانين زندگانى انسان در قرآن نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 24
در كالبد، همان حيات و زندگى مى
باشد و ضمير در كلمه «بلغت» در آيه مباركه فَلَوْ
لا إِذا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (واقعه/ 83) و آيه
مباركه: كَلَّا إِذا بَلَغَتِ
التَّراقِيَ (قيامت/ 26) به احتمال قوى تر به
حيات بر مى گردد[1] و روح آدم كه مخلوق خداوند است
و اضافه آن بخدا (روحى/ روح من) اضافه تشريفى است كه فقط شرافت روح انسان را ثابت
مى كند نه اينكه- نعوذ بالله- روح انسان، جزء خداوند باشد، خداوند مركب نيست و
اجزاء و ابعاض ندارد، مانند اطلاق خانه خداوند بر كعبه و شتر خدا بر شتر صالح
پيامبر است، كه تنها بيان كننده شرف خانه و شتر است نه اينكه خداوند حقيقتاً خانه
و شترى داشته باشد دقت كنيد كه بسيارى در تفسير آيه اشتباه كرده اند.
5-
پاره اى از اقسام زنده جانها
حيات
و زندگى از تعلق تدبيرى روح انسانى به بدن او بوجود مى آيد و اينهم پاره اى از
زنده جانهايى كه ميدانيم.
1.
خداوند تبارك و تعالى آفريدگار جهان و خالق روح و حيات همه زنده ها.
حقيقت
حيات خداوند مانند حقايق ساير صفات ذاتى او براى ما موجودات محدود و متناهى مفهوم
نيست، براهين و دلايل عقلى تنها از راه
[1] 1- ولى در آيه دهم سوره احزاب چنين آمده است: وبلغت
القلوب الحناجر مى شود براى آن دو توجيه بيان داشت.
نام کتاب : قوانين زندگانى انسان در قرآن نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 24