خداوند
جفت آدم را از اصل او آفريد و از پائين ترين اضلاع او پديد آورد.
دوم: از
آيه مباركه به دست مى آيد كه حوا بعد از تعلق روح به بدن آدم و زنده شدن او جدا
شده است، چون كلمه نفس بر بدن بدون روح ظاهرا اطلاق نمى شود مگر به طور مجاز و
مسامحه كه دليل معتبرى بر اراده آن در آيه مباركه وجود ندارد و نبايد كه از ظاهر
قرآن مجيد به دور رفت و از بحث روايى كه طولانى هم هست چيزى به دست نمى آوريم و
اسناد معتبرى وجود ندارد.[3]
به
همين ظاهر آيه، دو احتمال ديگر بى اعتبار مى گردد:
1-
جدا شدن حوا از بدن آدم قبل از تعلق روح آدم به بدن او
2-
ساختن بدن حوا از باقى مانده گِل آدم
و
اما اينكه جدا شدن بدن حوا از بدن آدم قبل از سجده ملائكه بوده يا بعد، دليلى به
نظر نرسيده.