نام کتاب : روش جديد اخلاق اسلامى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 51
اخلاق نيز مانند علم، فلسفه،
مذهب، هنر، حقوق و ساير عناصر (ايدئولوژى) اجتماع تابع خصوصيات اقتصادى جامعه
مىباشد به نحوى كه اگر در زندگانى مادى افراد تحولاتى ايجاد گردد. در نقش و كيفيت
اخلاق نيز هماهنگ با تحولات اقتصادى تحول پيدا مىشود كردار و رفتار افراد و
همچنين نظريات اخلاقى دانشمندان هر عصر معرّف خصوصيات رژيم اجتماعى و اوضاع
اقتصادى آن عصر است.
مكتبى
كه انسان را بعنوان يك موجود باركش و خورنده برانداز كند از اين بهتر نظرى درباره
اخلاق نخواهد داشت افراط ماركسيزم درباره اقتصاد همانند افراد فرويديسم درباره
غريزه جنسى مىباشد.
سوم- اخلاق سياسى
ابن
الوقتهاى فرصت طلب براى پيشبرد مقاصد خود و اقناع و فريب مردم تنها از اخلاقى
ترويج مىكنند كه منافع شخصى و گروهى آنان را تضمين كند.
طالبان
قدرت در موقع انتخابات، اخلاق انسانى پيدا مىكنند از ضعفاء حمايت مىكنند. طرفدار
استقلال و حاكميت ملى و عاشق آزادى و عدالت اجتماعى مىشوند ولى پس از رسيدن به
مراد ماسك مصنوعى از چهره شان برداشته مىشود اكثرا تندخو ظالم متكبر، مستبد و وطن
فروش و خائن و ... از آب در مىآيند.
بطور
كلى بايد به اخلاق رسمى و سياستمداران فريب نخورد و از پذيرش تبليغات رسمى دولتها
شديدا خوددارى كرد، غالباً
نام کتاب : روش جديد اخلاق اسلامى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 51