نام کتاب : روح از نظر دين، عقل و علم روحى جديد نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 386
بلى هر دو روايت از نظر سند معتبر
نيست.
تتمه
مقتضاى
آيه مباركه: مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ
فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ (نمل 89) استثناى مطلق مسلمين يا
مؤمنين يا مؤمنين صالح از فزع است كه بسيار مشكل است. مگر اينكه گفته شود مراد از
فزع در اين آيه فزع ناشى از نفخ صور اول كه مخصوص زندگان آخر دنياست نمىباشد بلكه
فزع از سختىهاى روز قيامت پس از زنده شدن از نفخ صور دوم است و ممكن است بر همين
معنى، آيه 103 سوره انبياء نيز حمل شود لا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ
الْأَكْبَرُ وَ تَتَلَقَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ هذا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنْتُمْ
تُوعَدُونَ، و الله العالم.
نام کتاب : روح از نظر دين، عقل و علم روحى جديد نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 386