responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رنگارنگ يا کشکول درويشي نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 1

[جلد اول‌]

هويت كتاب‌

اسم كتاب: رنگارنگ (كشكول درويشى) كه در فهرست مولفات، در كتاب معاد، بنام ياد داشتهاى مفيد ذكر شده است.

مؤلف: حضرت آية الله محمد آصف محسنى.

تاريخ شروع تدوين ابتداى: 1337 ش.

ابتداى تبييض: 1352 ش.

تاريخ تكميل مستمرتأليف و تايپ: 13/ 3/ 1394 ش.

چاپ و مقدمات آن: 1394 ش.

محل طبع وتاريخ: كابل.

چاپخانه:

مقدمه‌

توضيحى در مورد اين كتاب‌

بسم الله الرحمن الرحيم‌

خداوندا من بركمال بى نهايت ذاتى تو، ترا حمد و ستايش مى‌كنم، و هم بر صدها هزار نعمت هاى‌مادى و معنوى و روحانى‌كه به من ارزانى فرموده‌اى شكر گزارى ات مى‌نمايم، و سپاس‌گزارم از اين‌كه مرا توسط سفير مقدس و رسول معظم خود حضرت خاتم الأنبياء (ص) و جانشينان بزرگوارش هدايت فرمودى. الّلهم منك و بك و اليك و لك، أحمدك عدد ما فى علمك و كما أنت أهله.

در برج جوزاى سال (1393) وقتى‌خواستم به اين اثر مسمى، به رنگارنگ، مشغول شوم، مرض نقرس‌كه در جوانى با آن آشنا بودم به سراغم آمد و در دو كف و پشت پايم لنگر انداخت، و بهانه مانور را به مرض با وفاى شكر (ديابت) دادكه در دوران جهاد با روس ها، در پاكستان با من همدم شده بود، و شديداً مرا ازكار هاى علمى‌بازداشت‌كه به جز درس خارج فقه كه 130 نفر مستمع دارد، در همه كارهاى من حتى نماز و طهارت حالت فوق العاده اعلان شد. ولى‌كتاب معاد را پس از بهبودمرض نوشتم و چاپ كردم كه بسيار لازم بود.

امروز 14/ 3/ 1394 ش. فكركردم در چه موضوعى كتاب بنويسم، به فكرم رسيد كتابى بنويسم كه رشته خاصى نداشته باشد تا هرچه به نظرم جالب آيد و مفيد باشد بنويسم؛ چه اين موضوع جالب، تازه شكار مطالعه من شده باشد، و چه از گذشته ها اسير ذهن من بوده و نوبت وجود كتبى را بدست نياورده، و يا بطور تصادفى فكرم آن را به دست بياورد و يا در اوراق و دفترها سالهاى قبل نوشته و در طاق فراموشى گذاشته شده باشد.

من مى‌دانم پايان عمرم رسيده و مهلت باقى‌مانده بسياركم است و نمى‌خواهم آنچه را كه مفيد مى‌دانم در خاطره ام باقى‌مانده با من برود، دوست دارم آن را از

نام کتاب : رنگارنگ يا کشکول درويشي نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 1
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست