فطرت بشرى است و لذا تاكنون قابل تطبيق نبوده و در آينده نيز صلاحيت
تطبيق را نخواهد داشت و تفصيل تمام اين موضوعات را در مباحث آتيه خواهيد خواند
ملكيت
اگر
در اكثر چيزها ترديد كنيم در وجود خود و در علاقه بخود ترديدى نخواهيم توانست، هر
انسان بلكه هر حيوان بذات خويش محبت و علاقه دارد و همه چيز را براى خود ميخواهد،
و بحكم فطرت و طبيعت از همه چيز جلوتر متوجه نفع و ضرر خودش ميباشد. و ازين بيان
كوتاه و روشن ميدانيم كه ملكيت از خواستهها طبيعى انسان است، و اهمال و الغاء آن
در حكم تصادم و سنگرگيرى در مقابل طبيعت آدمى است كه دير يا زود محكوم بزوال است
زيرا هر حكمى كه در جهت مقابل طبيعت قرار گيرد قابل دوام نخواهد بود.