مبلغين-
سخنرانان و نويسندگان- بايد مطالب روز را دستهبندى كنند و الاهم فالاهم را در
تبليغ خود بيان دارند، و از بدسليقهگى به مسايل جزيى و فرعى و يا مسايلى كه دوره
آن، گذشته نبايد خود را گرفتار كند.
گاهى
دشمنان هدف خود را مشخص و به سوى آن حمله مىبرند ولى درعينحال مسايل جزيى را طرح
مىكنند تا فكرها را به آنها معطوف بدارند كه صديا زنده باد و مرده باد مخالفين و
موافقين بلند مىشود، و آنان به كمال آسودگى به هدف خود مىرسند و ما ضرر كلى را
مىبينيم.
در
يك مثال ديگر ما نبايد در ماه رمضان از مسايل حج صحبت كنيم و نه در ماه ذيقعده و
ذى الحجه از احكام ماه رمضان تبليغ كنيم، كه علامت كمعقلى مبلغ مىشود.
موقعشناسى از زرنگى مبلغ است.
شرط
دهمفهم مقدمات تبليغ:
مبلغ
دينى گفته نمىتواند كه من فقط عقايد و فقه اسلامى را تبليغ مىكنيم و وظيفه دينى
من فقط ابلاغ همين موضوعات است، زيرا گاهى شرايط محيط به نحوى است كه بيان همين
مسايل محتاج
نام کتاب : چگونه مبلغ خوبى باشيم نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 29