نام کتاب : جهانى شدن و جهانى سازى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 134
13- در حوزه اقسام مالكيتها و حقوق مالى.
14-
در حوزه تحريم اعمال ضاره براى روح، بدن و جامعه (بحث محرمات) و غيره كه بيان همه
آنها در اين ظرفيت نمىگنجد و فرصت بيشترى مىطلبد تا به ژرفاى شريعت اسلامى پى
برد. حالا كه محتويات دين اسلام تا حدى مشخص شد، فهميده مىشود كه انسانها در همه
قرون به آن احتياج دارند و اسلام استحقاق جهانشمولى را دارد و رابطه اول (رابطه
بنده با خداوند) فطرى مىباشد.
جواب
يك سؤال:
ممكن
است گفته شود ساير اديان آسمانى نيز احتمالا از چنين محتوى و معانى برخوردار باشد،
پس چرا تنها اسلام براى جهانىسازى برگزيده است؟
در
پاسخ بايد گفت: كه دين يهود براى همه انسانها نيست و مخصوص به يهوديهاست و اين
موضوع از نظر يهوديها هم مسلم است.
دين
نصارى همانند دين يهود سند معتبرى در اتصال تورات، انجيل به حضرت موسى و حضرت عيسى
عليهما السلام ندارد.
انجيل
حضرت عيسى از زمانهاى قديم وجود نداشته. و اناجيل چهار گانه فعلى تأليف افراد عادى
است، نه كتاب خدا، زيرا انجيل منزل از جانب خداوند يكى بوده، نه چهار.
و
علاوه بر آن اين چهار انجيل بين خود اختلاف دارند كه موجب بى
نام کتاب : جهانى شدن و جهانى سازى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 134