responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تسنيم نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 1

[مقدمه‌]

بسم الله الرحمن الرحيم‌

الحمد للّه الّذى انزل القرآن فى ليلة مباركة من شهر رمضان و هى ليلة القدر و ما دريك ما ليلة القدر ليلة القدر خير من الف شهر و الصّلاة و السّلام على الرسول الخاتم و النّبىّ الاكرم الّذى يتلو علينا الآيات و يزكّينا و يعلّمنا الكتاب و الحكمة و على اله القادة الميامين و اصحابه المهتدين.

بسيار دوست داشتم كه شرحى بر قرآن مجيد بعنوان تفسير مى‌نوشتم و نفس خود را به آن متبرك ميساختم ولى با وجود كتب متعدد تفسير نتيجه زحمت من در مجموع جز تكرار مكررات چيزى نخواهد بود وقتى اكثر مطالب يك كتاب با نوآورى همراه نباشد مجوزى براى تأليف آن وجود ندارد اساسا- بنظر نگارنده- اقدام به تأليف تفسير قرآن مجيد در اعصار متأخره توسط يك فرد غالبا خالى از نقصان نبوده و نخواهد بود. طبيعت قرآن مجيد طوريست كه معلومات يك فرد براى تفسير آن بسيار ناكاى مينمايد بلكه بايد اين كار توسط جمعى از متخصصين لائق در علوم دينى و سياسى و حقوقى و تجربى و طبيعى صورت گيرد تا براى زمان حاضر بهتر بكار آيد.

ولى مع الوصف نگارنده قليل العلم و ضعيف التتبع و مبتلا به مشاغل جهادى و سياسى به هوس افتاد كه از اين نورافكن آسمانى شمعهائى روشن سازد[1] و به تفسير و توضيح بعضى از سور و آيات قرآن مجيد تا جائيكه توان فكرى او يارى ميدهد اقدام نمايد و از خداوند حكيم در اين راه توفيق بخواهد- قابل يادآوريست كه چند سال قبل كتابى بنام فوايد دمشقيه در تفسير موضوعى در ايران نوشتم كه بحمد اللّه در پاكستان بچاپ رسيد و اين دومين تأليف نگارنده درباره قرآن مجيد است و الله هو المستعان.


[1] - بلى اين كتاب از نظر استنباطات نگارنده شمع‌افروز است و از نظر خود آيات قرآن مجيد نورافشان و تسنيم يعنى( نهر بهشتى مشروب مقربين)

نام کتاب : تسنيم نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 1
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست