responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : گزيده شناخت نامه قرآن بر پايه قرآن و حديث نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 470

356. الإقبال‌- به نقل از ابو الأكراد على بن ميمون صائغ-: از دعاى امام صادق عليه السلام پس از خواندن قسمتى از قرآن بزرگ، اين بود: «خدايا! بخشى از كتابت را كه بر پيامبرت محمّد- كه درودهاى تو و رحمتت بر او باد- فرو فرستادى و تلاوتش را برايم مقدّر فرمودى، خواندم. پس ستايش و سپاس و منّت، تو را- اى پروردگار- براى آنچه مقدّر فرمودى و از بهر توفيقى كه [در خواندن قرآن به من‌] دادى.

خدايا! مرا از كسانى قرار ده كه حلال تو را حلال و حرامت را حرام مى‌شمارد و از معاصى تو دورى مى‌كند و به محكم و متشابه و ناسخ و منسوخ آن، ايمان دارد، و آن را برايم شفا و رحمت و پناه و اندوخته قرار ده.

خدايا! قرآن را مونس من در قبرم و مونسم در هنگام محشور شدنم و مونسم در رستاخيزم قرار ده و به ازاى هر آيه‌اى كه خواندم، به من بركتى ده و در برابر هر حرفى كه مطالعه كردم، برايم يك درجه در اعلى علّيين بيفزاى. آمين، اى پروردگار جهانيان!

خدايا! بر محمّد، پيامبرت و برگزيده‌ات و هم‌نجوايت و راه‌نمايت و دعوت كننده به راهت، و بر امير مؤمنان، دوست و جانشين تو پس از پيامبرت، و بر اوصياى آن دو- كه پاسداران دين تو و امانتداران حقّ تو و سرپرستان خلق تو اند، درود فرست.

سلام و رحمت و بركات خدا بر همه ايشان باد!».[1]


[1].

اللَّهُمَّ إنّي قَرَأتُ بَعضَ ما قَضَيتَ لي مِن كِتابِكَ الَّذي أنزَلتَهُ عَلى‌ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُكَ عَلَيهِ ورَحمَتُكَ، فَلَكَ الحَمدُ رَبَّنا ولَكَ الشُّكرُ وَالمِنَّةُ عَلى‌ ما قَدَّرتَ ووَفَّقتَ.

اللَّهُمَّ اجعَلني مِمَّن يُحِلَّ حَلالَكَ ويُحَرِّمُ حَرامَكَ ويَجتَنِبُ مَعاصِيَكَ، ويُؤمِنُ بِمُحكَمِهِ ومُتَشابِهِهِ وناسِخِهِ ومَنسوخِهِ، وَاجعَلهُ لي شِفاءً ورَحمَةً وحِرزاً وذُخراً.

اللَّهُمَّ اجعَلهُ لي انساً في قَبري وانساً في حَشري وانساً في نَشري، وَاجعَل لي بَرَكَةً بِكُلِّ آيَةٍ قَرَأتُها، وَارفَع لي بِكُلِّ حَرفٍ دَرَستُهُ دَرَجَةً في أعلى‌ عِلِّيّينَ آمينَ يا رَبَّ العالَمينَ.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‌ مُحَمَّدٍ نَبِيِّكَ وصَفِيِّكَ ونَجِيِّكَ ودَليلِكَ وَالدّاعي إلى‌ سَبيلِكَ، وعَلى‌ أميرِ المُؤمِنينَ وَلِيِّكَ وخَليفَتِكَ مِن بَعدِ رَسولِكَ، و عَلى‌ أوصِيائِهِمَا المُستَحفَظينَ دينَكَ المُستَودَعينَ حَقَّكَ المُستَرعَينَ خَلقَكَ، وعَلَيهِم أجمَعينَ السَّلامُ ورَحمَةُ اللَّهِ وبَرَكاتُهُ‌

( الإقبال: ج 1 ص 233، مكارم الأخلاق: ج 2 ص 141 ح 235).

نام کتاب : گزيده شناخت نامه قرآن بر پايه قرآن و حديث نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 470
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست