responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : شناخت نامه نماز نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 395

631. امام صادق عليه السلام: هنگامى كه در ركعت دوم نشستى، بگو: «به نام و يارى خدا. ستايش، ويژه خداست و بهترين نام‌ها، از آنِ خداست. گواهى مى‌دهم كه معبودى جز خداى يگانه بى‌همتا نيست و گواهى مى‌دهم كه محمّد، بنده و پيامبر اوست. او را به حق، به بشارت و هشدار در پيش روى قيامت بر انگيخت. گواهى مى‌دهم كه تو بهترين پروردگارى و محمّد، بهترين پيامبر است. خداوندا! بر محمّد و خاندان محمّد، درود فرست و شفاعتش را در حقّ امّتش بپذير و رتبه‌اش بالا ببر». سپس دو يا سه بار خدا را حمد مى‌كنى و بر مى‌خيزى.

پس هر گاه در ركعت چهارم نشستى، بگو: «به نام خدا و براى خدا و ستايش براى خداست و بهترين نام‌ها از آنِ خداست. گواهى مى‌دهم كه معبودى جز خداى يگانه نيست و شريكى ندارد. گواهى مى‌دهم كه محمّد، بنده و فرستاده اوست. او را به حق براى بشارت و انذار و پيش از رستاخيز فرستاد. گواهى مى‌دهم كه تو خوب پروردگارى هستى و محمّد، فرستاده خوبى است. تحيّت‌ها از آنِ خدايند و نيز درودهاى پاك و پاكيزه و فزاينده و زيبا به طراوت باران بامدادى و به فراوانى باران شامگاهى كه هر چه پاك و پاكيزه و طاهر و خالص و بى‌آلايش است، از آنِ خدايند.

گواهى مى‌دهم كه معبودى جز خداى يگانه بى‌همتا نيست. گواهى مى‌دهم كه محمّد، بنده و پيامبر اوست. او را به حق و پيش از قيامت براى بشارت و هشدار بر انگيخت.

گواهى مى‌دهم كه پروردگار من، خوب پروردگارى است و محمّد، خوب پيامبرى.

گواهى مى‌دهم كه قيامت، بى هيچ ترديدى، آمدنى است و خداوند، هر كس را در قبرها هست، بر مى‌انگيزاند. خدا را سپاس كه ما را به اين [آيين‌] ره نمود، كه اگر هدايت الهى نبود، ما راه نمى‌يافتيم. ستايش، ويژه پروردگار جهانيان است.

خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و به محمّد و خاندانش بركت عطا كن، و بر محمّد و خاندانش سلام بفرست و بر محمّد و بر خاندان محمّد رحمت آور، آن گونه كه بر ابراهيم و خاندان ابراهيم، درود و سلام فرستادى و بركت دادى و رحمت آوردى، كه تو ستوده و بزرگى.

خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و ما و برادرانمان را كه پيش از ما ايمان آوردند، بيامرز و در دل‌هايمان، كينه‌اى نسبت به مؤمنان مگذار كه تو- اى پروردگار ما- دلسوز و مهربانى. خدايا! بر محمّد و خاندانش درود فرست و با منّت، بهشت را نصيبم كن و مرا از آتش برهان. خداوندا! بر محمّد و خاندانش درود فرست و مردان و زنان مؤمن و هر فرد باايمانى را كه وارد خانه‌ام مى‌شود، بيامرز ... و ستمكاران را

نام کتاب : شناخت نامه نماز نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 395
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست