نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 223
همچنين مىفرمايد:
من
تزوّج امرأة لم يرد بها إلّا أن يغضّ بصره و يحصن فرجه أو يصل رحمه بارك اللّه له
فيها و بارك لها فيه.[1]
كسى
كه هدف او از ازدواج، چيزى نيست جز حفظ پاكى، طهارت چشم، پاكدامنى و صله رحم،
خداوند، وجود آن زن را براى او و نيز وجود او را براى آن زن، مبارك و ميمون
مىسازد.
بنابراين،
ازدواج، ايمان را حفظ مىكند و اگر با اين هدف، ازدواج انجام شود، خداوند، آن
پيوند را مبارك و ميمون مىگرداند.
باتوجّه
به اين احاديث، به خوبى متوجّه مىشويم كه چرا پيامبر صلّى اللّه عليه و اله
مىفرمايد:
شايد
علّت اينكه «نماز» و «لذّت از همسر»، در يك حديث و در كنار هم مطرح شدهاند، آن
باشد كه نماز فرد متأهّل، در تكامل روانى- معنوى وى، تأثير بيشترى دارد. ازاينرو،
پاداشش چند برابر نماز فرد مجرّد است. در حديثى از امام صادق عليه السّلام آمده كه
مىفرمايند:
ركعتان
يصلّيهما المتزوّج أفضل من سبعين ركعة يصلّيها غير متزوّج.[3]
دو
ركعت نمازى كه فرد متأهّل به جا مىآورد، بهتر است از هفتاد ركعت نماز انسان
مجرّد.
3.
حفظ عفّت (پاكدامنى)
عفّت،
از ماده «عفف»، به معناى پاكدامنى و بازداشتن خود از چيزى است.
«العفّة»،
يعنى بازداشتن خود از چيزهاى حرام[4] و ضدّ آن، «تهتّك» به معناى فضيحت