نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 190
محبّت همسرشان را واقعى بدانند و عشق را به تمسخر مىگيرند.[1]
درواقع،
كودكى كه با بدقولىها، مسخره كردنها، تبعيضها، ناسزاگويىها، و زورگويىها،
تهديدها و تحميل كارهايى كه در توان او نيستند، روبهروست و هيچ گاه ارتباطهاى
ديگران را با خود و ارتباط خود را با ديگران، صميمى و مهربانانه احساس نمىكند؛
بلكه اين ويژگىها از وى شخصيتى نااميد، بدبين و مطرود از ديگران مىسازد كه
نمىتواند مهر و احساس عاطفى، به جنس مخالف داشته باشد و با او انس بگيرد و به
آرامش برسد. از جمله دلايل تأكيد معصومان عليهم السّلام بر لزوم عدالت و عدم تبعيض
بين كودكان، رحم و شفقّت نسبت به آنان، عدم خشم بر آنان، عدم تخلّف از وعدههايى
كه به آنان داده مىشود و عدم تحميل مافوق توان آنان (بويژه در مورد دختران)،
عبارت است از: پيشگيرى از پديدار شدن شخصيت ناايمن در آنها و روبهرو شدن با
مشكلات عديده با همسر و لذّات جنسى آنها. به عنوان نمونه، پيامبر صلّى اللّه عليه
و اله با شيوه ارشادى و هدايتى ويژهاش، در ارتباط با تبعيض بين دختر و پسر
مىفرمايد:
من
كان له أنثى فلم يبدها و لم يهنها و لم يؤثر ولده عليها أدخله اللّه الجنّة.[2]
كسى
كه فرزند دخترى دارد، اگر او را اذيت نكند، و به او توهين نكند و پسران خود را بر
او ترجيح ندهد، خداوند، او را وارد بهشت مىكند.
والدين،
درحقيقت، با به خطر انداختن شخصيت ايمن فرزند، سرنوشت نامطلوبى را از نظر روانى و
تربيتى براى او مىسازند و كيفر آن، جز به خطر افتادن سرنوشت مسبّب آن و رفتن او
به جهنّم، چيز ديگرى نيست.
ب-
دعا
از
جمله اقداماتى كه به صورت غيرمستقيم، در رشد سالم جنسى و پيشگيرى از انحراف جنسى
فرزندان مؤثّر است، برقرارى رابطه عاطفى با خداوند و دعاكردن